După patru ani de la începăerea lucrărilor, Centura de Sud a Craiovei, ar putea fi tranzitată în curând. Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, şi directorul general al CNAIR, Cătălin Homor au făcut o vizită de lcuru cu echipă de specialiști din cadrul companiei va analiza stadiul lucrărilor în vederea recepționării proiectului.
Centura face legătura între DN6 Bucureşti-Alexandria- Caracal-Craiova-Timişoara şi DN65 Craiova-Slatina-Piteşti. Cu o lungime de 6,291 km, este prevăzută cu un pasaj cu o deschidere totală de 227 m, 11 podeţe transversale şi opt pentru drumurile agricole, 9 staţii de preepurare şi bazine de retenţie, platforme de siguranţă şi prin folosirea acesteia se reduce timpul de parcurs de la 35 – 40 minute prin oraş la 6-7 minute între cele două drumuri naţionale. „Dincolo de scurtarea aceasta de timp, este foarte important ca în orașul Craiova, ca orice alt oraș mare și municipiu, să fie descongestionat traficul greu. Acesta nu are ce căuta în oraș și nu face decât să degradeze viața orașului și a cetățenilor, să strice drumurile. Nu contează atât timpul parcurs, cât posibilitatea de a direcționa traficul greu pe alte căi, cum este normal, în așa fel încât calitatea vieții să fie alta. Mă bucur că reușim să inaugurăm această variantă ocolitoare acum, înaintea sezonului de iarnă, cât traficul este și mai dificil, și mai complicat, și din cauza zăpezii. A fost întârziată din cauza problemelor de calitate, deci nu am vrut să facem rabat la calitate. Când am văzut că nu este calitate, am cerut să se refacă totul în așa fel încât totul să corespundă la standarde“, a declarat Sorin Bușe minstrul Transporturilor.
Primii care au salutat vestea că în sfârșit se va circula pe Centura de Sud au fost reprezentanții Ford. “Ne bucurăm să constatăm progresul și în alte proiecte de infrastructură de importanță strategică și vom continua să monitorizăm îndeaproape implementarea acestora, sperând totodată că acestea se vor încadra în calendarul anunțat deja de autorități”, se arată în comunicatul emis de Ford România.