Electrificarea liniei ferate Craiova-Calafat, prioritară la Transporturi

Electrificarea liniei ferate Craiova-Calafat, prioritară la Transporturi

5.811
4
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(3 voturi, media: 5,00)

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a vorbit, ieri, în plenul Senatului, despre necesitatea ”relansării” unor proiecte deja aflate în desfășurare și pe de altă parte abordarea unor proiecte noi care, din diverse motive, au fost până acum blocate. Autostrada Craiova-Pitești nu s-a regăsit în discursul ministrului, care a vorbit, însă, de electrificarea sectorului feroviar Craiova-Calafat și modernizarea portului Calafat. (FOTO: arhivă)port calafat

 

”În categoria proiectelor care necesită relansare aș menționa în primul rând Autostrada Pitești — Sibiu (…) termenul de livrare sau de dare în funcțiune nu mai este 2023, cum fusese anunțat anterior. În acest moment, este 2021 pentru întreaga autostradă, iar pentru sectoarele de capăt va fi posibilă darea în exploatare mai devreme”, a declarat Dan Costescu. Acesta a mai vorbit despre tronsoanele de la Autostrada Timișoara — Lugoj, Lugoj — Deva și Autostrada Transilvania, Câmpia Turzii — Ogra — Tg Mureș.

 

Pe tronsonul feroviar Craiova-Calafat se circulă ca acum 100 de ani

cale ferata pod calafat

 

Linia ferata dintre Craiova-Calafat a fost construită în urmă cu circa un secol şi are o lugime de 107 km, distanță care este parcursă în peste trei ore pentru că pe acest tronson viteza medie este de aproape 30 de km pe oră și se circulă numai cu locomotive diesel. „Proiectele care vor fi noi sau relansate în sectorul feroviar sunt Predeal-Brașov, sectorul care a rămas neterminat din anii trecuți, cele două proiecte de electrificare Cluj-Episcopia Bihor și Craiova-Calafat, ramura sudică a Coridorului IV Craiova-Caransebeș și, nu în ultimă instanță, despre Podul de la Grădiște — Giurgiu, care de 10 ani stă, practic, prăbușit„, a mai spus ministrul Dan Costescu.

 

hyperion II

Producătorul de locomotive electrice Softronic din Craiova a anunțat în repetate rânduri că vrea să construiască un nou tren ultramodern, care să circule din Craiova la Atena, în Grecia, pe coridorul paneuropean IV, care leagă Londra de Istanbul., însă, există un mare impediment. Ați ghicit: calea ferată Craiova-Calafat care nu este electrificată.

 

În domeniul naval, autoritățile de resort au anunțat că se vor concentra asupra dezvoltării infrastructurilor portuare și modernizării acestora, porturi printre care se numără și Calafat.



4 COMENTARII

  1. #1
    Senior Member
    Data de inscriere
     09-12-2006
    Mesaje
    571

    E bine că Softronic vrea să construiască un tren direct Craiova-Atena. Aşa, „refugiaţii” vor ajunge mult mai uşor din Grecia în România şi, pentru că Ungaria îşi face gard la graniţă ca să nu-i lase să treacă mai departe, o să rămânem cu ei pe cap. Cine ştie, poate se face şi un centru de primire refugiaţi în Craiova, că tot e capăt de linie. Va fi mişto, distracţie, multiculturalism, cam ca la Koln, în noaptea de revelion.
    P.S. Caut urgent meditator pentru limba arabă!

  2. #2
    Maniac
    Data de inscriere
     23-01-2006
    Mesaje
    3712

    Prioritara ca si autostrada Craiova Pitesti?

  3. #3
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     15-02-2011
    Locatie
     craiova brazda
    Mesaje
    3161

    Si Craiova-Pitesti cand?

    Nu ma suna daca nu stii sa saluti si sa inchei o afacere Secretul succesului este sAƒ E™tii sAƒ pierzi cu demnitate E™i sAƒ cA¢E™tigi cu modestie
  4. #4
    @#I
    Addicted!
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    1766
    Citat Mesaj initiat de ovidiuradu777
    E bine că Softronic vrea să construiască un tren direct Craiova-Atena. Aşa, „refugiaţii” vor ajunge mult mai uşor din Grecia în România şi, pentru că Ungaria îşi face gard la graniţă ca să nu-i lase să treacă mai departe, o să rămânem cu ei pe cap. Cine ştie, poate se face şi un centru de primire refugiaţi în Craiova, că tot e capăt de linie. Va fi mişto, distracţie, multiculturalism, cam ca la Koln, în noaptea de revelion.
    P.S. Caut urgent meditator pentru limba arabă!

    Izolarea României , atâtea secole, a avut și ea niște avantaje Munți, păduri imense, rutele comerciale nu trec pe aici…Mai veneau, dar greu.
    Și nu stăteau mult când realizau unde s-au băgat. Cum s-ar zice, dacă ar veni migratorii din morminte ar zice: Cum, bă, ăștia nici acum nu au băgat curentu’?! Hai înapoi!

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.