Au fost salubrizate cursurile de apă, au fost realizate şi întreţinute şanţurile şi rigolele în localităţi pentru asigurarea secţiunilor de scurgere a apelor mari? Sunt întrebări la care primarii din localitățile doljene trebuie să dea socoteală în perioada următoare. Mai ales că se întâmplă frecvent ca gospodăriile oamenilor să fie inundate din cauza canalelor înfundate și necurățate, în vreme ce unii dintre primii gospodari ai comunelor sunt, mai nou, interesați de plantarea de gazon și panseluțe și mai puțin de problemele stringente ale localităților pe care le conduc.
La această acţiune, ce se va întinde până pe data de 15 aprilie 2016, vor participa reprezentanţi ai Sistemului de Gospodărire a Apelor Dolj, Comisariatului Judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu, ai Gărzii Forestiere, Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dolj şi ai Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dolj.
“Vor fi verificate cursurile de apă mici pe care s-au produs în anii anteriori blocaje care au condus la pagube materiale, precum şi localităţile în care au avut loc inundaţii în urma nerealizării şi neîntreţinerii corespunzătoare a şanţurilor şi rigolelor de scurgere a apelor pluviale”, a declarat Florinel Stancu, director S.G.A Dolj.
Conform unui comunicat de presă al Administrației Bazinale de Apă (ABA) Jiu, se va verifica în principal: existenţa depozitelor de deşeuri şi de material lemnos pe malurile şi în albiile cursurilor de apă, precum şi în secţiunile de scurgere a podurilor şi podeţelor; existenţa depozitelor de material lemnos pe formaţiunile torenţiale din apropierea zonelor locuite; modul în care au fost realizate/întreţinute şanţurile şi rigolele de scurgere a apelor pluviale în localităţi.
”Deficienţele constatate, însoţite de măsuri şi responsabilităţi, vor face obiectul unui Proces verbal elaborat sub coordonarea şefului Grupului de Suport Tehnic – Directorul Sistemului de Gospodărire a Apelor Dolj şi aprobat de prefectul judeţului în calitatea sa de preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dolj. Vor fi stabilite termene pentru intervale scurte de timp în vederea remedierii deficienţelor constatate cu ocazia controalelor”, se mai arată în documentul menționat.