Registrul Comerțului a digitalizat procedurile: toate procedurile pot fi parcurse 100% online

Registrul Comerțului a digitalizat procedurile: toate procedurile pot fi parcurse 100% online

2.587
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Acum vreo câţiva ani orice antreprenor era îngrozit la gândul că trebuie să facă un drum la Registrul Comerţului să-şi înregistreze o firmă, să-şi ia un certificat constatator, să radieze un PFA, să depună acte, să facă schimbări în actul constitutiv sau alte solicitări de competenţa ORNC. Asta în primul rând pentru că la ghişeu erau cozi foarte mari.

Devenea o întreagă aventură să mergi la Registru, să te asiguri că ai cu tine toate documentele necesare ca să nu faci un drum în plus, să cauţi ghişeul competent pentru ce ai tu nevoie, să-ţi găseşti un pix şi un colţ de masă ca să completezi nişte documente şi să te rogi ca doamna de la ghişeu să fie în ape bune, ca să pleci de acolo cu treaba rezolvată.

Din fericire, tehnologia simplifică afacerile, inclusiv în ceea ce priveşte relaţiile procedurale cu Registrul Comerţului, care a trecut în ultimii ani prin mai multe etape de digitalizare ce anulează drumurile la ghişeu şi cozile interminabile.

Procedurile de compentenţa Registrului Comerţului sunt acum mai simple şi 100% online

 

De câţiva ani Registrul Comerţului a pus la dispoziţia antreprenorilor posibilitatea de a limita drumurile parcurse la ghişeu, inregistrarea unei firme în România şi alte acțiuni putând fi realizate acum 100% online.

Aceste implementări vin în ajutorul întreprinzătorilor şi scurtează considerabil atât timpul de creare, cât şi pe cel de actualizare a datelor. Astfel, problemele administrative care în trecut ar fi durat câteva zile şi numeroase drumuri obositoare la ghişeu pentru a fi soluţionate, acum pot fi mai uşor de gestionat şi rezolvat direct online.

Aceasta facilitate exista de mai mult timp, însă anul acesta a existat un update al programului folosit de Registrul Comerţului, care face platforma mai eficientă şi implicit simplifică procedurile precum înregistrarea unei firme. Acest nou software este o versiune actualizată mai performantă, un pas important în drumul României către instituţii guvernamentale eficiente şi complet digitalizate.

În vara anului 2024 reprezentanții ONRC anunţau că antreprenorii au acum posibilitatea să-şi înregistreze firma online în mai puţin de 24 de ore, în noul portal. Până atunci, procesul dura 72 de ore. De asemenea, în noua platforma dezvoltată de ONRC completarea şi încărcarea documentelor nu ia mai mult de un sfert de oră.

Desigur, acestea au fost declarațiile și așteptările reprezentaților ONRC și a mediului politic. În realitate, lucrurile nu s-a materializat conform așteptărilor, în sensul că platforma dădea multe erori, iar activitatea a fost îngreunată. La acest moment, procedură poate fi parcursă prin intermediul platformei integral online, însă înregistrarea unei firme în 24 de ore rămâne un deziderat.

Facilitatea este valabilă pentru SRL-uri, dar şi pentru PFA-uri, întreprinderi individuale şi chiar întreprinderi familiale. Nu doar procedura de înființare a firmelor poate fi parcursă online, ci și procedura de schimbare a administratorului unei SRL, procedura de adăugare a unor coduri CAEN sau procedura de deschidere a unui punct de lucru.

Pentru parcurgerea procesului de înregistrare online e nevoie de o semnătură electronică, iar după completarea şi trimiterea documentaţiei online, persoana primeşte în mod automat în contul său certificatul de înregistrare și celelalte acte aferente procedurii de înființare a firmei.

Deşi în continuare mai există întreprinzători care preferă să meargă ei înşişi la ghişeul ONRC, se estimează că în 5 ani, peste 65% din toate cererile primite de ONRC vor fi depuse exclusiv online.

Software-urile inteligente în business-uri – pilonul care dictează succesul în mediul de afaceri

 

Este bine cunoscut faptul că adoptarea din timp a tehnologiilor în afaceri (câteva exemple notabile din ultimii 20 de ani fiind Inteligența Artificială, plăţile online, digitalizarea şi crearea unei prezenţe online puternice, utilizarea de software-uri de automatizare şi optimizare, software-uri de facturare online şi aşa mai departe) poate duce la o creştere considerabilă a veniturilor pe termen scurt şi mediu, la o satisfacţie mai mare a clienţilor şi în cele din urmă, la o cotă de piaţă mai largă.

Bineînţeles, competitivitatea ridicată rămâne o dificultate care poate îngreuna aceste aspecte, însă firmele care îşi simplifică procesele IT şi se adaptează rapid la schimbările de pe piaţă au mai multe şanse de a supravieţui şi de a prospera.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.