Atunci când părea că soarta craiovenilor este pecetluită în privința alegerilor locale din 5 iunie, în cazul confruntării pentru mandatul de primar, electoratul crezând că nu are pe cine așeza, cu vreo șansă, față în față cu primarul în funcție, candidat din partea PSD, lucrurile au luat o întorsătură neașteptată. Pentru cei mai mulți. Opțiunile tinerilor și ale intelectualilor din Bănie, coroborat cu o campanie curată, presărată de proiecte integral realizabile și de mesaje nealterate de promisiunile obișnuite din ultimii 20 de ani ale politicienilor, au condus la un salt spectaculos al candidatului PSRO pentru Primăria Craiova: Florentin Gust.
Potrivit sondajului realizat de Reveal Marketing Research, Lia Olguța Vasilescu (PSD) ar fi votată de 35,5% dintre respondenții care au afirmat că vor veni la vot, persoane preponderent votanți de stânga la alegerile din 2012, adulte, de peste 45 de ani, cu studii primare și medii, iar 19,1% ar vota Florentin Gust (PSRO), preponderent votanți de dreapta și tineri! Următorul candidat pleacă abia de 5,2% – Pavel Badea, PNL, iar Mircea Năstase, ALDE, întrunește preferințele a 4,2% dintre respondenți, ceea ce demonstrează clar că bătălia electorală pentru mandatul de primar al Craiovei va fi purtată de Olguța Vasilescu, primar în funcție, cu Florentin Gust. De remarcat, ținând cont de profilul alegătorilor primilor doi clasați și de faptul că 21,3% dintre respondenți au indicat că nu sunt hotărâți sau nu știu cu cine vor vota, că o prezență la urne de cel puțin 50% ar fi echivalentul unui salt algoritmic al candidaților de la locul doi, inclusiv, în jos, cel mai mare număr de vături urmând a fi distribuit către candidatul de pe locul doi, Florentin Gust. Asta, pe fondul firesc al intenției electorilor non-PSD de a conserva și mări șansele de contraatac la locul I, nu de a le împrăștia votând pe oricare dintre ceilalți șapte candidați. Horațiu Buzatu, Dan Cherciu și Arthur Andrițoi întrunesc potrivit acestui sondaj între 1,5% și 1,8% din preferințele electoratului craiovean.
Încă un indicator important al cerectării Reveal Marketing Research este relevant pentru situația candidaților cu 10 zile înainte de alegeri (sondajul a fost finalizat pe 26 mai): încrederea în personalitățile politice. Astfel, Florentin Gust atrage un procent de 41 la secțiunea ”Destul de multă” și ”Foarte multă” încredere, dintre care 20% dintre respondenți au afirmat că au foarte multă încredere. Doar Olguța Vasilescu stă mai bine, însă cu numai 3,4 procente. Ca și comparație, următorul clasat este Mircea Năstase, cu 30,5%, dintre care doar 11,5% dintre respondenți spun că au foarte multă încredere, iar în dreptul lui Pavel Badea au bifat 21,2% dintre persoanele intervievate, dintre care doar 7% – pentru foarte mare înceredere. De remarcat, iarăși, și tot la ”Încredere”, că Florentin Gust stă mai bine decât Olguța Vasilescu la secțiunea ”Foarte puțină/Deloc”: 29,3% – Florentin Gust, 34,9% – Olguța Vasilescu.
În cadrul cercetării au fost intervievate 806 persoane, bărbați și femei de peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivelul municipiului Craiova. Colectarea datelor a fost relizată în perioada 21 – 26 mai 2016, pe sistemul față-în-față. Sondajul de opinie a fost comandat și plătit de Jurnalul Olteniei şi realizat de Reveal Marketing Research.
Executat de SC Oak Media SRL, la comanda PSRO Dolj, pentru candidat Gust- Balosin Florentin, CUI mandatar financiar: 21160065