Docum entele sunt verificate de operatori care asigura un feed-back si programeaza solicitantul la o data si ora stabilite pentru a se prezenta la ghişeele special amenajate si dotate, in vederea preluării datelor biometrice si a confruntării cu documentele originale.
Noua aplicaţie oferă utilizatorului posibilitatea de a verifica on-line, in orice moment, statusul cererii sale, iar termenul legal de soluţionare al acesteia incepe de la data prezentării la ghişeu.
Persoanele al căror drept de şedere expira in cel mult 30 de zile de la data transmiterii on-line a cererii de prelungire a dreptului de şedere sunt obligate sa se prezinte la formaţiunea teritoriala a Inspectoratului General pentru Imigarri, inainte de expirarea acestui termen.
Pentru a depune on-line cereri prin intermediul portalului trebuie sa urmezi următorii pasi:
1. accesaţi portalul la adresa htps://portaligi.mai.gov.ro.
2. creati-va un cont in portal utilizând o adresa de email valida si o parola,
3. introduceti cererea si documentele anexa necesare, scanate ( dimensiunea maxima a fiecărui
document este de 5MB),
4. transmite cererea completata si verificati-va data si ora la care ati fost programat,
5. prezentati-va la ghişeu la data si ora programata in vederea preluării datelor biometrice,
6. verifica on-line statutusul cererii,
7. prezentati-va la termenul prevăzut pentru ridicarea documentului.