DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Oltenia riscă să rămână izolată de Europa din cauza lipsei de viziune pe care o au cei care au elaborat Planul Național de Redresare și Reziliență, consideră președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, anunțând că Drumul Expres Craiova-Lugoj nu este prins pe lista investițiilor ce va fi înaintată de Guvern la Bruxelles. 

Mai mult decât atât, spune președintele CJ Dolj, această legătură rutieră nu a fost prinsă nici la elaborarea proiectelor finanțate prin Programul Operațional de Transport.

„În acest fel, bugetarea studiului de fezabilitate pentru drumul Craiova-Lugoj va rămâne la stadiul de simplu document, fără nicio finalitate. Aceste este motivul pentru care, în calitate de președinte al Consiliului Județean Dolj, alături de președinții consiliilor județene din Vâlcea, Olt, Gorj și Mehedinți, fac un apel către factorii de decizie să prindă elaborarea proiectului tehnic și execuția drumului expres Craiova-Lugoj în proiectul Planului Național de Redresare și Reziliență sau cel al Programului Operațional de Transport”, a precizat Cosmin Vasile.

Toți cei cinci președinți ai consiliilor județene din Oltenia au întocmit o scrisoare pe care au înaintat-o Camerei Deputaților, Guvernul României, Ministerul Transportului și Infrastructurii și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în care menționează consecințele pe care le va avea excluderea acestui obiectiv din PNRR.

„În acest sens, am elaborat o scrisoare semnată de toți președinții consiliilor județene din Oltenia, pe care am înaintat-o către Camera Deputaților, Guvernul României, Ministerul Transportului și Infrastructurii și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în care avertizăm despre consecințele extrem de grave pe care le va avea excluderea unei întregi regiuni de la șansa finanțării și a creșterii durabile. Dezvoltarea economică și socială a celor cinci județene va avea de suferit dacă sud-vestul României nu o să fie legat de vestul țării și de întreaga Europă, prin infrastructură de transport”, a mai spus șeful administrației județene din Dolj.

În mai puțin de un an, consideră Cosmin Vasile, toate aceste efecte negative se vor resimți.

„Acest avertisment ar putea deveni realitate în mai puțin de un an, termenul până la care traseul autostrăzii Budapesta-Belgrad-Sofia va fi finalizat. Mai mult, artera rutieră care leagă Timișoara de vama Moravița a fost prinsă în proiectul Programului Operațional de Transport. Odată cu finalizarea acestor două tronsoane de drum, podul Calafat-Vidin nu va mai reprezenta o alternativă pentru tranzitul dinspre Europa către țările aflate la sud de Dunăre și își va pierde importanța. Prin scrisoarea celor cinci președinți de consilii județene solicităm imperios prioritizarea drumului rapid Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș-Lugoj și finanțarea acestuia prin Programul Național de Redresare și Reziliență sau prin Programul Operațional de Transport”, a conchis președintele CJ Dolj.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.