Uzina din Craiova începe producția noului Ford Puma

Uzina din Craiova începe producția noului Ford Puma

1,634
1
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Fabrica Ford de la Craiova începe, de marți, producția modelului Ford Puma, primul vehicul cu propulsie hibrid fabricat în România.

Noul Ford Puma a fost dezvăluit la sfârșitul lunii iunie a acestui an și se alătură gamei extinse de SUV-uri și de crossovere Ford din Europa, inclusiv Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer Plug-In Hybrid.

„Noua Puma reprezintă următorul capitol din filosofia de design a Ford centrată pe om,care va consolida marca Ford în Europa în ceea ce privește calitatea, multitudinea de tehnologii și plăcerea de a conduce. Nu am nicio îndoială că Puma va avea un succes uriaș în toată Europa”, a declarat Stuart Rowley, prezent, azi, la Craiova.

Pentru a susține producția noului model Puma, Ford a demarat încă de anul trecut un amplu proces de angajare a aproximativ 1.700 de oameni și a investit aproximativ 200 de milioane de euro în uzina sa din Craiova.

Ford Puma oferă nu numai eficiență la nivelul consumului de carburant prin propulsorul mild-hybrid *, dar și cel mai bun spațiu de încărcare din segment. Investiția totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.

Ian Pearson, Președintele Ford România, spune că pentru uzina din Craiova, producția acestei mașini reprezintă o mare realizare.

„Sunt onorat și mândru că împreună cu echipa noastră din Craiova suntem parte a acestui nou și deosebit capitol reprezentat de lansarea producției noului Puma. Este o mare realizare pentru noi să producem aici, la Craiova, nu numai cel mai avansat vehicul din punct de vedere tehnologic fabricat vreodată în România, ci și primul cu tehnologie hibridă integrată. Aș dori să mulțumesc tuturor angajaților noștri pentru toată munca lor și pentru tot ceea ce fac zi de zi pentru compania noastră”, a menționat Pearson.

Pe lângă tehnologia sofisticată de motorizaremild-hybrid, carismaticul Ford Puma oferă versatilitatea unui spațiu de încărcare de 456 litri, inclusiv inovatorul Ford MegaBox. Totodată noul model produs la Craiova vine cu tehnologii ce conferă încredere, printre care Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring). Nu în ultimul rând, noul Ford Puma prezintă caracteristici de confort premium, cum ar fi scaunele cu masaj lombar, primele de acest fel din segment.

Printre variantele distinctive se numără sportivul Puma ST-Line inspirat din gama Ford Performance și eleganta variantă Puma Titanium X – prezentată pentru prima dată luna trecută la Salonul Auto de la Frankfurt, Germania.

Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajați care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova in 2008, vor fabrica în paralel două vehicule. În plus, volumele anticipate de producție pentru modelele EcoSport și Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei și patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.

Noul Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa în Europa până în 2024, din care 8 vor fi lansate în anul 2019. La începutul acestui an, Ford a anunțat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opțiune electrificată – mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric – oferind una dintre cele mai cuprinzătoare game de opțiuni electrificate pentru clienții europeni. Ford se așteaptă ca motoarele electrice să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările de autoturisme ale companiei până la sfârșitul anului 2022.

În prezent, mai mult de unul din cinci vehicule Ford vândute în Europa este SUV, iar vânzările au crescut cu peste 19% în 2018.

Noul Puma va fi disponibil spre vânzare la sfârșitul acestui an și va fi comercializat pe toate piețele europene Ford.

1 COMENTARIU

  1. #1
    0-day Member
    Data de inscriere
     19-02-2016
    Mesaje
    1

    Nu am sa înțeleg niciodată pe inginerii care eu proiectat interiorul lui PUMA .
    Suntem in anul 2020 (aproape ) si încă mai exista astfel de ingineri.
    Nu cred ca este posibil sa faci o consola intre scaune așa de infecta cu un schimbător de viteze de 20 cm ca la o dacia 1300 .
    De ce Peugeot 2008 a putut sa aibă proiectanți cu viziune moderna iar Ford încă nu i-a concediat pana acum .
    Rușine FORD , cu Puma.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.