Consiliul Județean Dolj va amenaja benzi de accelerare și decelerare pentru facilitarea accesului la Aeroportul Internațional Craiova, odată cu implementarea proiectului de extindere a terminalelor de sosiri și de plecări, o investiție estimată la 6,4 milioane de euro, bani care vor fi plătiți din bugetul administrației județene.
Cum actualul terminal al Aeroportului se va extinde cu încă două corpuri alipite clădirii existente, zonele de acces în cele două puncte, respectiv ”Sosiri” și ”Plecări” vor suferi modificări. Intrarea în terminalul de plecari se va realiza prin cea existentă, din DN 65 (E574) București — Craiova), iar în terminalul de sosiri se va realiza din platforma de îmbarcare-debarcare existentă.
Conform proiectului, lucrările de reamenajare a aleilor pietonale și a carosabilului auto se vor executa pe aproape tot perimetrul terminalului plecări, pentru terminalul sosiri fiind nevoie doar de crearea de alei pietonale.
”Carosabilul propus în fața terminalului plecări se păstrează în mare măsură pe amplasamentul carosabilului existent, cu mici modificări”, se arată în descrierea tehnică.
Astfel, spațiul de ieșire existent, racordarea ce debusează în drumul național DN65 (E574), prin intermediul unui sens giratoriu intern, va fi închis, continuându-se spațiul verde existent. Ieșirea din incintă se va realiza prin construirea unui acces în drumul european E574, în partea de vest a extinderii terminalului. ”Accesul va fi realizat la limita estică a parcării existente. leșirea și intrarea din DN65 – E574 la terminalul de plecări se va face cu pene de racordare cu lungimea de 35 m și lățimea de 4 m”, se precizează în proiectul finanțat de CJ Dolj. Potrivit documentului, carosabilul existent se va demola în totalitate și va fi refăcut la o lățime constantă de 7 m.
Pentru intrarea la terminalul de plecări se va păstra intrarea existentă, cu mențiunea că va fi realizată câte o pană de racordare la DN65, atât pe sensul de intrare, cât și pe cel de ieșire, cu lungimea de 35 m și lățimea de 4 m. Conform proiectului, ”carosabilul existent în partea de nord, în fața clădirilor existente din lateralul terminalului de plecări, va fi demolat în totalitate, spațiul rămas între clădirile existente și terminalul nou de plecări permițând crearea unui nou carosabil de 4.40 m”.