Promovare şi marketing cultural în Oltenia

Promovare şi marketing cultural în Oltenia

302
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Centrul de Pregătire Profesională în Culturală Bucureşti implementează în parteneriat cu Casa de Cultură „Traian Demetrescu” Craiova proiectul Promovare şi marketing cultural în Oltenia.
Acest proiect este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Proiectul „Promovare şi marketing cultural în Oltenia” propune o abordare nouă în raport cu situaţia sectorului cultural din România: colaborarea şi lucrul în reţea ca modalitate de întărire a identităţilor culturale regionale şi de consolidare a acţiunilor culturale întreprinse de operatorii publici şi privaţi din Oltenia.
În prezent marketingul cultural este abordat la nivelul fiecărui operator în parte, ceea ce face ca resursele financiare şi umane ale operatorilor, şi aşa puţine, să fie folosite fără a obţine rezultate şi impact maxim în direcţia atragerii publicului şi în poziţionarea culturii drept un domeniu important în conştiinţa acestuia.
Proiectul urmăreşte să identifice modalităţi de depăşire a acestei situaţii, provocând operatorii culturali din judeţele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi şi Vâlcea să caute căi de cooperare şi punere în comun a eforturilor de marketing. Într-o primă etapă conducătorii de organizaţii publice şi private din zonă au fost invitaţi la atelierul „Marketing cultural la nivel regional”
Prin acest atelier s-a dorit să se aducă laolaltă reprezentanţi ai organizaţiilor culturale din regiunea Oltenia pentru o discuţie asupra posibilităţilor de integrare a eforturilor de marketing ale operatorilor culturali din diferite sub-sectoare ale culturii (muzee, instituţii de spectacol, biblioteci, aşezăminte culturale, fundaţii şi asociaţii) şi din diferite judeţe. Atelierul a abordat teme precum: marketing cultural la nivel local, judeţean şi regional; identitate culturală şi marketing cultural; reţele regionale de cooperare culturală; actori implicaţi în marketingul cultural la nivel regional.
Atelierul a fost urmat de un curs adresat personalului de nivel executiv din organizaţiile culturale.
În continuarea proiectului, miercuri 14 noiembrie 2012 orele 1300 ,la Filarmonica Oltenia va avea loc o dezbatere publică”Marketing cultural-ce optiuni pentru organizatiile culturale din Oltenia?” , pentru prezentarea rezultatelor proiectului Promovare şi marketing cultural în Oltenia, la care sunt invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor publice, locale şi judeţene, operatori culturali din mediul public sau privat, public larg interesat de acest domeniu.

 

Manager proiect,

Prof. Alexandru Stuparu

Sursa: oltenasul.ro



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.