Pe ritmuri de muzică, oficialităţile locale şi judeţene, reprezentanţi ai firmei de construcţii care s-au ocupat de lucrări, directori de instituţii şi curioşi au păşit, azi, pe un covor roşu, care i-a dus în subteran. În pasajul subteran din Craiova. Mai ceva ca la o gală de film, prima intrare în obiectivul cu pricina a fost tratată ca un mare eveniment. Cel puţin aşa s-a văzut din interior. Adică din gura pasajului, unde organizatorii au amenajat o zonă de prezentare de unde cei care şi-au adus aportul la realizarea construcţiei şi-au spus speech-urile. De la ceremonie a lipsit primarul Lia Olguţa Vasilescu, Primăria şi Consiliul Local Craiova find reprezentate de viceprimarul Mihail Genoiu.
Constructorul, primul care a avut cuvântul, a reluat prin intermediul mai multor voci – cel puţin patru-cinci directori, ingineri, diriginţi de şantier şi proiectanţi ai firmei au vorbit în deschidere – informaţia că a reuşit să finalizeze pasajul înainte de termen.
„Am abordat această lucrare cu maximum de seriozitate, încercând să scurtăm pe cât posibil perioada de suferinţă cauzată de restricţiile de trafic rutier şi nu numai. Încă de la începutul acestei lucrări scopul nostru a fost să executăm o lucrare de calitate în cel mai scurt timp posibil. în acest moment putem spune că am reuşit să scurtăm perioada de execuţie cu şapte luni pentru infrastructură rutieră terană şi cu trei luni partea subterană„, a spus directorul firmei de construcţii.
„Nemulţumiri şi obiecţii vor exista aşa cum au existat şi la pasajul suprateran„, a spus, printre altele, Mihail Genoiu.
După speech-uri a urmat un moment artistic, o scenetă care a debutat pe melodia „Macarale”, iar momentul „zero”, căderea cortinei, respectiv deschiderea pasajului subteran – deocamdată pentru pietoni – a avut loc puţin înainte de ora 18.00. Pasajul poate fi traversat şi vizitat de pietoni până la ora 20.00. După această oră, circulaţia autovehiculelor va fi permisă oficial.
Pasajul subteran a avut o finanţare europeană de 98% prin Programul Operational Regional, restul de bani fiind asigurat de la bugetul local. Tunelul a fost proiectat pe o lungime de 405 m, cu intrarea de pe strada Arieș, iar ieșirea la Universitate, înainte de intersecția cu bulevardul Calea București.
Valoare proiectului a fost de 66.036.429,71 lei din care 1.299.455,71 lei cofinanţarea de la bugetul local, 1.541.180,58 lei valoare nerambursabilă din bugetul naţional şi 43.168.226,89 lei contribuţia Uniunii Europene.