RAT Craiova a primit ”undă verde” pentru încă 5 autobuze noi

RAT Craiova a primit ”undă verde” pentru încă 5 autobuze noi

6.280
22
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(2 voturi, media: 5,00)

Achiziția unui nou lot de autobuze se va face în baza acordului cadru cu firma Solaris. Investiția, de 5,25 milioane lei, a fost aprobată, astăzi, printr-o rectificare bugetară. Reînnoirea parcului auto al SC RAT a început în 2014, când Primăaria Craiova a cumpărat 17 autobuze, cu valoarea totală de 18,4 milioane de lei, iar în anul 2015, alte 7 autobuze, cu valoarea totală de 7,5 milioane de lei.

 

În vederea continuării acestei achiziţii, propunem, pentru anul 2016, asigurarea sumei de 5.249 mii lei, necesară pentru achiziţia a cinci autobuze”, se arată în Raportul proiectului de hotărâre aprobat, azi, de aleșii locali.

 

Trebuie menționat că municipalitatea craioveană a decis să continue achiziția de mijloace de transport în comun pe acordul cadru cu firma Solaris după ce varianta achiziției prin fonduri europene a fost scoasă din calcul, cel puțin deocamdată, din cauza întârzierii apariției ghidurilor de finanțare, potrivit primarului Craiovei, Olguța Vasilescu.

 

Cele cinci autobuze ar urma să fie livrate în aproximativ două luni. 



22 COMENTARII

  1. #1

    Tot rulate 100.000 de la italieni de „noi” ?

  2. #2

    Sunt curios cand or sa primeasca unda verde sa foloseasca si ac. Ultima oara cand am mers cu autobuzul am murit de cald.

  3. #3

    un autobuz e 1 mil euro? da ce e frate bugati?

  4. #4
    Insane
    Data de inscriere
     31-07-2007
    Locatie
     BlueSud
    Mesaje
    5988

    Pe traseul 2 tot harciurile alea sunt??? Astia de pe traseul 2 nu platesc acelasi abonament bilet sau cum?

    V.M.P.T.I.I.I.2016 !!
  5. #5

    In lume se folosesc autobuze ”verzi” (electrice) si noi tot la nivelul comunismului am ramas.

  6. #6
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1705

    Pe traseul 2b sunt și autobuze mai noi. Vreo două MAN din 2008.

    Așteptam E1-ul în stația de lângă Liceul Charles Laugier din Brestei și a oprit unul din MAN-urile de pe 2b, iar o femeie în vârstă care dorea să meargă la piață a refuzat să urce în el, era sigură că nu este autobuzul de piața mare dacă este unul din cele albe.
    A așteptat următorul autobuz 2, unul din cele vechi, și s-a urcat în acela.

    Acum cu încă 5 autobuze noi vor fi împinse pe 2 și 29 autobuzele din 2008 care încă sunt pe E1 sau 9.

    --Optim
  7. #7
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1706

    Îmi pare bine că se respectă acordul cadru și că nu trece anul fără să fie cumpărate câteva autobuze.
    Acum 2 ani se vprbea de 17 în 2014, 17 în 2015 și 16 în 2016, din păcate au apărut și alte cheltuieli.
    Chiar dacă durează mai mulți ani sper să fie totuși cumpărate toate cele 50 de autobuze pentru care s-a făcut inițial contractul.
    Cu cele 5 de anul acesta abia s-au făcut 29.

    --Optim
  8. #8
    Insane
    Data de inscriere
     31-07-2007
    Locatie
     BlueSud
    Mesaje
    5990

    Pai pe traseul 2 sunt 2 Manuri care dupa ce ca nu circula non stop pe traseul 2 sunt acompaniate de restul de harciuri. Autobuzele de pe traseul 2 trebuiau sa fie casate de acum 10 ani iar MANurile astea de aproximativ 9 ani sunt si ele la fel de lesinate fiindca un autobuz de 10 ani care merge exclusiv in trafic urban se cam caseaza la 10+ ani.
    Zic ca trebuie sa fie casate la 10+ ani fiindca stie toata lumea cum se fac reviziile la ele si cu ce piese si cum se repara astfel de autobuze.
    Daca ar fi fost reparate si reviziile ca la carte facute ar fi tinut 20 de ani dar la noi.. la sobolan se repara din topor..

    Totusi vorbim de transportul in comun al unui oras cu 250.000 de locuitori. Cum vrea Sobolanul sa atraga calatori daca transportul in comun al lui este de kklitate?!.. Vara mori de cald.. iarna mori de frig. AC manual la geamuri.. etc.

    Si aia prin Africa au inceput sa bage autobuze mai bune ca noi ca s-au desteptat si ei si au vazut ca un transport in comun de calitate te face sa iti lasi masina acasa. Plus de asta se decongestioneaza traficul desi in Craiova la ritmul actual de depopulare nu se poate vorbi de trafic congestionat..

    Trafic congestionat in Craiova era prin anii 2007-2008-2009. Acum cand au plecat toti tinerii si cei de varsta mijlocie valuri valuri vad o gramada de masini abandonate pe strazi si printre blocuri.

    V.M.P.T.I.I.I.2016 !!
  9. #9
    Newcomer
    Data de inscriere
     23-02-2012
    Mesaje
    42

    pe traseul 4 cred ca ala merge cu sarma ,cad suruburi din el atata e de vechi

  10. #10

    Veste bună pentru bătrânii care nu au ce face acasă la 6 când mergem la muncă .

  11. #11

    Cred ca este o greseala,nu are cum sa fie un autobuz din asta la 1mil euro bucata.Autobuze noi ,aduse din Polonia ,dar proaste..Eu stiu ca sunt la 200.000euro bucata si la acest pret nu se merita.

  12. #12

    Cred ca este gresit ,eu stiu ca sunt la 200.000euro bucata .Sunt din Polonia cumparate,ca astia de la noi nu au fost bune.Zic lucratorii de la RAT ca sunt proaste.

  13. #13
    Newcomer
    Data de inscriere
     24-09-2016
    Mesaje
    19

    Nu ati inteles voi bine. Valoare contractului cu toate autobuzele costa 5 mil. de euro, dar aici discutandu-se doar de inca 5, multi au inteles ca astea 5 costa 5 mil. si anume 1 mil. bucata, GRESIT !!!

  14. #14
    Trancer
    Data de inscriere
     11-08-2008
    Locatie
     Крайова
    Mesaje
    476

    Normal ca e gresit. Sunt 5 milioane de lei, nu euro. Scrie si mai jos: 5.249 mii lei

  15. #15
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1707

    Nu este greșeală, sunt aproximativ 1 milion de lei bucata.
    Sunt noi, sunt produse de firma Solaris din Polonia, o fostă divizie a Neoplan.

    Sunt comparabile cu MAN-urile (între timp MAN a fuzionat cu Neoplan, iar divizia din Polonia a fost cumpărată de investitori polonezi, de-asta a apărut Solaris), nu sunt nici mai bune nici mai proaste, și Mercedes-urile de la București au avut probleme în exploatare, iar dumb-head-ul de Gabriela Firea nu vrea să investească în repararea lor, vrea să cumpere unele second hand.

    Craiova a vrut să închirieze și să repare niște Mercedesuri de la București, însă oferta de preț a fost nesimțită, iar acum când au pus problema ca unele din autobuzele din București să fie reparate și să li se monteze AC, primarul a considerat că e mai avantajos să cumpere unele second (care nu se știe cât vor rezista, că doar am văzut și noi la Craiova ce probleme au fost cu lotul acela pestriț MAN + Mercedes vechi, care tot au fost bunicele, dar mai cu seamă cu Breda-Menarini-urile aduse din Italia la care au pocnit iarna motoarele, iar unele din ele nici nu au putut fi folosite).

    Știu că „haters will hate” dar este un lucru bun că se cumpără vehicule noi care au speranța de viață de vreo 20 de ani.
    Pentru mine MAN-urile sunt tot noi, chiar dacă au deja 8 ani de zile.

    --Optim
  16. #16
    Newcomer
    Data de inscriere
     24-09-2016
    Mesaje
    20
    Citat Mesaj initiat de Dim
    Nu este greșeală, sunt aproximativ 1 milion de lei bucata.

    Pentru mine MAN-urile sunt tot noi, chiar dacă au deja 8 ani de zile.

    Eu am zis ca lumea sa nu creada ca este un milion de euro bucata. Deci cinci milioane de euro costa toate, si da, costa cam un milion de lei bucata, pentru ca 200.000 de mii de euro este aproape milionul de lei
    Si da, si eu cred ca manurile si dupa 8 ani de zile se tin bestial, bate aceste solarisuri la curul gol parerea mea. Daca se mai intretin putin, si li se pune o instalatie de climatizare pe ele, o mai duc lejer 10-15 ani, dupa care pot fi scoase din uz.
    PS. Pentru cel ce spunea ca autobuzele din oras trebuie casate ca asa se face intr-o tara civilizata, este total gresit. In partea cealalta se caseaza dupa 20-25 de ani, se dau mocc, precum tarilor ca Romania. Ca ei aleg sa le schimbe dupa 10 ani asta nu inseamna ca trebuiesc scoase din uz, dar asa fac tarile civilizate, considera ca au tras pe ele suficient, si nu doresc sa astepte sa inceapa sa cada sa bage in ele cat nu se merita. Este aceasi jmecherie ca la milionarii din romania, care isi cumpara o masina de 100.000 de euro, trage pe ea 3-5 ani cat este garantia, o vinde, pierde jumate de pret, dupa care mai pune iar ceva si ia alta, ca ala nu sta sa o repare, dar asta nu inseamna ca masina respectiva trebuie casata.

  17. #17
    Trancer
    Data de inscriere
     11-08-2008
    Locatie
     Крайова
    Mesaje
    479

    Contractu era de 10-11 milioane de euro pentru 50 de bucati. Alea 5 milioane de euro sunt scoase din burta de marea jurnalista, fana Olga

  18. #18
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1708

    @damian.paler
    MAN și Solaris sunt aproximativ aceeași mașină, au design exterior diferit.
    La noi MAN-urile au fost luate fără AC, iar Solaris-urile au în spate o instalație mare cât o sobă, care face încălzirea iarna și ventilația vara (din păcate s-au zgârcit la tărâțe și au ținut vara mai mult oprit sistemul de ventilație).

    --Optim
  19. #19
    Trancer
    Data de inscriere
     11-08-2008
    Locatie
     Крайова
    Mesaje
    480

    Soba aia din spate e motoru. In prima zi in care au circulat zicea un nene ca acolo e wc pentru soferi

  20. #20
    Newcomer
    Data de inscriere
     24-09-2016
    Mesaje
    21
    Citat Mesaj initiat de adymartianul
    Soba aia din spate e motoru

    Vorbeste si el sa se afle in treba acolo e soba unde se baga lemne iarna sa faca caldura, si vara e pe post de lada frigorifica motorul este in fata ca la dacuri si romane, sau la mijloc sub podea

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.