Circa opt miliarde de lei vechi, din cele 24 primite de la Primăria Craiova, au fost cheltuite, în 2014, de Asociația Craiova Capitală Culturală Europeană (ACCCE) 2021 pentru reclamă și publicitate, adică pentru ca cetățenii, românii și europenii să afle – vorba vine – din presă, că Bănia vrea să devină, conform titlului, capitală a culturii în anul 2021. Numai că, așa cum scriam pe site-ul Craiova Forum în câteva rânduri, și cum scria o parte a colegilor de presă, cheltuirea banului public pe evenimentele culturale s-a făcut în mod netransparent, fapt semnalat și în ședințele Consiliului Local. Banii de publicitate au mers, conform unui Raport întocmit de ACCCE2021, la site-uri (foto) care nu există sau nu funcționeză sau care, pur și simplu, au preluat știri care conțineau etichetări cu Craiova capitală culturală. Fapt puțin probabil, în condițiile în care ziare mari listate în Raport nu au habar de vreun contract cu ACCCE. Reprezentanții Asociației au refuzat și refuză în continuare să dea detalii concrete despre contracte, drept urmare nimeni nu cunoaște pe ce au fost cheltuite miliardele alocate de municipalitate din bugetul local pentru așa-zisa reclamă. Cine știe, poate, totuși, organele abilitate vor elucida, la un moment dat, misterul.
ACCCE2021 a ”binevoit” să le transmită aleșilor locali un Raport de activitate pe anul 2014, după numeroase solicitări din partea acestora, cu date despre evenimentele organizate și cu situația încasărilor și plăților efectuate în anul menționat pe capitole bugetare. De la Primăria Craiova, ACCCE a primit 2,4 milioane de lei, iar din donații și sponsorizări circa 180.000 de lei. Cele mai mari sume au fost cheltuite, conform Raportului, pentru ”reclamă și publicitate”, respectiv 783.129 lei; ”colaboratori” – 385.795 lei; ”servicii executate de terți” – 589.834 de lei și pentru ”lichidări proiecte în derulare” – 344.601 lei. Numai că informațiilor le-a lipsit, cum se spune, subiectul și predicatul, datele fiind prezentate grosso modo. ”Mă declar nemulțumit de acest Raport. Dacă e, însă, să mă refer la cifrele prezentate, o primă remarcă este că, din totalul celor 24 de miliarde, cât a cheltuit această Asociație, un procent de 30% – deci o treime – a fost alocat pentru chletuieli de reclamă și publicitate”, a fost de părere consilierul PNL Dan Cherciu.
Banii pe reclamă ”la grămadă”
Din același Raport reiese că zeci de ”instituții media naționale” au primit, alături de media locală, 705.781 lei pentru promovarea activității ACCCE2021 și a clipului de prezentare a Craiovei. Numai că, printre zecile de site-uri enumerate în Raport se numără și unele care nu funcționează, sunt într-o limbă străină sau doar au indexat știri apărute de-a lungul vremii despre Craiova. În plus, la instituțiile media naționale apar câteva nume cunoscute de ziare și televiziuni care, din sursele noastre, nu au încheiat niciodată contracte cu ACCCE pentru publicitate și nu au fost remunerate pentru o astfel de promovare.
Spre exemplu, în urma unei solicitări adresate Agerpres de Craiova Forum (dacă între Agenția Națională de Presă – Agerpres și Asociația Craiova Capitală Culturală Europeană 2021 există sau au existat contracte de publicitate/reclamă pentru activitatea Asociației mai sus menționată, derulate în perioada martie-decembrie 2014, așa cum rezultă în Raportul de activitate pentru 2014 înaintat de ACCCE2021), reiese că Agenția Națională de Presă – Agerpres nu a primit niciodată bani pentru a promova Craiova Capitală Culturală, ci are un contract de circa 15.000 lei pentru servicii de monitorizare a materialelor apărute în media despre subiectul menționat (vezi documentul alăturat), contract menționat, de altfel, la un alt capitol, distinct, din Raport.
”Banii s-au cheltuit în mod subiectiv”
”Inadvertențele” au fost sesizate și de condilierul local Dan Cherciu: ”Raportul conține doar o înșiruire de site-uri și publicații, fără să se specifice cât anume s-a alocat pentru fiecare. Mă întreb care au fost criteriile pe baza cărora aceste site-uri au primit bani pentru a face reclamă și spun asta pentru că ei, în mod normal, ar trebui să prezinte o situație exactă, cu numărul de accesări, cu structura persoanelor, pe vârstă, pe profesii, care acceseasă aceste site-uri. Atunci întreb când s-a luat decizia, s-au solicitat aceste lucru? Dacă nu s-a făcut așa, înseamnă că banii s-au cheltuit în mod subiectiv. Și vă enumăr câteva exemple: despre site-ul ziareromanesti.info nu există nicio referire la Craiova CCCE, revistaculturala.ro nu funcționează, www.i-ziare.ro nu funcționează, sportpublicare.ro – nu funcționează, pescurt.ro nu are absolut niciun articol pe acest subiect, www.agentia.org – niciun articol, așadar, majoritatea nu au nicio referire. Sunt, într-adevăr, site-uri care sunt, mai degrabă, site-uri gratuite, care indexează știri publicate de alte siteuri. Cel mai simpatic este un site în limba maghiară, la care, dacă ai introdus cuvântul Craiova, nu-ți întoarce niciun rezultat. Mai este un site b365.ro, care este dedicat municipiului București și nu are nicio legătură cu Craiova. (…) Pe de altă parte, s-au alocat sume și unor instituții media locale. (…) Majoritatea lor, dacă e să vedem ce fel de știri promovează, promovează în general calitățile doamnei primar și sunt, în majoritate, articole pe care eu, sincer, să fiu lăudat așa de deșănțat, nu m-aș simți bine”, a afirmat Cherciu.
”Suntem martori la căratul apei”
”De ce ni se propune să votăm bugetul pe 2014 în 2015? Doamna primar, ACCCE ar fi putut foarte bines să previzioneze la începutul lui 2014 cam cât se va cheltui, nu să ne puneți să votăm cele 24 de miliarde vechi acum și noi să fim de acord cu ce s-a cheltuit deja. Suntem, așa, niște martori la căratul apei. Pe viitor, să ne spuneți sumele necesare la începutul anului”, i s-a adresat Pavel Badea primarului Lia Olguța Vasilescu.
Puterea a grăit
Pentru prima dată, cel puțin în ultimul an, câțiva dintre consilieri puterii și-au găsit și ei câteva cuvinte de susținere pentru proiectul municipalității. ”Cred că sumele chletuite sunt prea mici pentru scopul nostru, iar o treime din buget pe reclamă și publicitate înseamnă aducerea la cunoștința publică a celor din Craiova și din România a competiției naționale dintre orașele candidate. Atunci această cheltuială este foarte mică”, a opinat consilierul PSD Lucian Dindirică. ”Am fost la Iași de curând și cred că orașul nostru e puțin în urmă în privința pregătirilor pentru această competiție. Alții au început-o mai demult, în alte mandate de primar. Am văzut centrul Iașului, cât de mulți bani s-au investit acolo. Dacă am început această competiție internă, merită să recuperăm ceea ce am pierdut înainte și să ne concentrăm pe ceea ce avem de făcut. Trebuie să sprijinim acțiunile din acest proiect”, a fost de părere și Bianca Predescu, singurul consilier vocal al PSD. Nici Nicușor Cotescu nu s-a lăsat mai prejos și a ținut să spună câteva cuvinte: ”De când s-a înființat acest proiect (ACCCE2021 n,r,) sunt colegi de-ai noștri pe care nu-i înțeleg, care în permanență au citicat, criticat, criticat… orice”.
Nu în ultimul rând, actualul viceprimar Dan Dașoveanu a dat asigurări că a analizat ”cu foarte mare atenție bilanțul ACCCE și vă asigur că nu avem de ce să ne creem așa o idee de suspiciune”. Însă noi nu-l putem crede pe cuvânt pe niciunul dintre cei care au cuvântat, cu atât mai puțin nu putem crede în asigurările viceprimarului Dașoveanu care, mai alaltăieri, ne ruga să credem pur și simplu cu convingere în capacitatea primarului și viceprimarilor de a conduce orașul și că sub cârma domniilor lor se iau cele mai bune decizii. Atunci, ca și acum, în numele craiovenilor: nu ne mai insultați inteligența!
Iată o analiză a site-urilor pentru care se pretinde că există contracte de publicitate pentru promovarea activităților ACCCE2021:
Nu exista nici un rezultat dupa “craiova capitala culturala europeana”
Prezinta numai evenimente organizate de firme private, nimic pentru anul 2014/2015 organizat de “craiova capitala culturala europeana”
Singurul eveniment prezent pe site legat de ASOCIATIE este “Mozart Rocks” Vineri, 1 noiembrie 2013 – Sala Polivalenta.
Are 4 stiri pentru 2014, 2 din octombrie, 2 din decembrie
are un singur articol despre subiec, din 2013:
5.05.2013
Olguta Vasilescu: Craiova are toate atuurile pentru a deveni Capitala Culturala Europeana …
are un singur articol legat de subiect:
http://basilica.ro/festivalul-international-craiova-muzicala-la-editia-41-102153.html
site ul NU FUNCTIONEAZA
site ul NU FUNCTIONEAZA
site ul NU FUNCTIONEAZA
Nu are NICIUN articol legat de subiect
site care face crawl dupa articole, nu are nici un articol
Niciun articol in aceasta cautare!
Nu exista nici un articol
Nu exista articol
15 articole despre subiect
Toate articolele sunt preluate din presa, nu se platesc bani pentru publicare pe acest site.
Nici un articol despre subiect
Nu exista articol
site de anunturi imobiliare
Nu exista articole
1 articol, 17 decembrie 2014, care este preluare de la RomaniaTV, deci fara bani;
are un singur articol, preluat de pe www.jurnalul.ro
NU SE PLATESC ARTICOLE !!!
Site ul NU FUNCTIONEAZA
2 articole preluate din www.evz.ro
Portal care preia articole din presa. Legate de subiect, se preiau articole din www.gds.ro
Site in limba maghiara, nici un articol despre Craiova
nici un articol
scrie pe sigla: “Bucurestiul zi de zi”
Nu exista nici un articol despre Craiova
Site ul nu functioneaza
portalul nu vinde reclama si preia articole din ziare.
Nici un articol.
Portalul nu vinde reclama, preia articole din ziarele online
Site ul nu functioneaza
Site care preia stiri online.
Articolele despre Craiova sunt preluate de pe diverse site uri.