Avioane Craiova e (tot) în colaps financiar. Acționarul principal, Ministerul Economiei, susține că este nevoie urgentă de ajutor de stat pentru salvarea ei. Fabrica avea, la jumătatea anului trecut, datorii de peste 116 milioane lei. Acum, se iau în calcul măsuri precum eşalonarea datoriilor, restructurări de personal şi vânzări de active. Asta după ce, o perioadă, cel puțin la nivel local, s-a lăsat să se înțeleagă că fabrica o duce mai bine și sunt șanse să primească chiar și comenzi pentru fabricarea unor avioane.
Este nevoie de un plan de restructurare urgent. În decembrie, acţionarii Avioane Craiova s-au întrunit într-o ședință extraordinară și au pus pe tapet toate condițiile în care pot obţine ajutorul de stat. Până la sfârșitul lunii februarie planul de reorganizare şi restructurare a societăţii trebuie să fie gata.
„Conducerea administrativă şi executivă, împreună cu administratorul special al societăţii, vor proceda, în regim de maximă urgenţă, la elaborarea unui plan de reorganizare şi restructurare a societăţii (…) plan ce va fi prezentat până cel târziu în cea de-a doua jumătate a lunii februarie 2016. De asemenea, solicită analizarea în regim de maximă urgenţă, a tuturor posibilităţilor de obţinere a unui ajutor de stat pentru salvare şi restructurare”, se arată în hotărârea AGA Avioane Craiova.
Până acum, Avioane Craiova a trecut prin cinci tentative de privatizare. Acţionarii companiei sunt Ministerul Economiei – 81%, investitori privaţi – cu 19%. Capitalul social este de 2,2 milioane de lei şi mai are aproape 300 de angajaţi. Craiova era principalul constructor al avioanelor IAR -93 şi IAR-99.