Candidatul USL la Primăria Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, s-a întâlnit astăzi, 24.05. a.c., cu salariații MAT S.A. Craiova, în fabrica de pe platforma industrială, din cartierul Lăpuș. Salariații MAT S.A. CRAIOVA au reclamat în primul rând, lipsa locurilor de muncă din oraș, problema câinilor comunitari, starea străzilor și lipsa condițiilor decente de trai din cartierele de la periferie.
„Primul pas este acela de a scădea taxele locale pentru că Iașiul și Craiova au cele mai mari taxe locale pentru investitori. Din aceasta cauza nici nu se înghesuie să vină aici. Vreau să avem locuri de muncă în Craiova, nu să gonim investitorii către Balş sau Slatina, fiindcă unii cred că putem face turism, în loc de industrie. Îmi doresc să lucrez cu firme craiovene care oferă locuri de muncă, în primul rând, craiovenilor. Din păcate, în Craiova, doar firmele portocalii, de la Bucureşti, au avut acces la fondurile publice” a declarat Lia Olguţa Vasilescu, candidatul USL .
Despre problema câinilor comunitari, Lia Olguta Vasilescu, a spus că “în momentul de față legislația în vigoare este permisivă și îi dă posibilitatea primarului să ia măsuri, în sensul eutanasierii câinilor bolnavi și agresivi, iar restul câinilor luați de pe străzi să fie ținuți în adăposturi special amenajate, așa cum se întâmplă în orașe, precum Piteștiul.”
Legat de starea proastă a drumurilor, Lia Olguța Vasilescu a afirmat că “în primul rând, încă sunt foarte multe străzi de pământ în Craiova, trebuie să îți iei cizmele iarna sau primăvara pentru că nu se poate circula efectiv acolo, după o ploaie cu un debit nu foarte mare. Am văzut situații dezastruoase pentru locuitorii din unele cartiere ale Craiovei, în care nu s-a făcut absolut nimic în ultimii 20 de ani.
Eu aș prefera ca pentru investițiile în ceea ce însemnă covorul asfaltic să mă leg de ceea ce se întâmplă la Constanța, Mamaia, de exemplu, nu este asfaltată de 9 ani și nu are nicio groapa. Asta pentru că s-a lucrat de la început cu o firmă foarte bună care a făcut calitate și mai mult de atât nici nu a cerut toți banii jos așa cum fac majoritatea firmelor. 30% a dat Primăria ca avans, iar diferența de 70% a fost plătită de Primărie în 4 ani, în condițiile în care garanția lucrărilor a fost tot de 4 ani.
Din punctul meu de vedere este o soluție foarte bună. Sunt foarte multe cartiere care au nevoie urgentă de asfalt și dacă nu ai toți banii pentru lucrare, aceasta este o soluție viabilă. Iată, că în alte orașe s-au găsit soluții, iar într-un an s-ar putea asfalta absolut toate străzile din oraș, rămânând ca mai apoi primăria să plătească diferențele de bani către constructor. Din păcate, în Craiova se asfaltează doar în an electoral, în special se începe cu 2 luni înainte de campania electorală ca să rămână ceva în mintea electoratului, deși asfaltul este foarte prost, urmând ca 4 ani craiovenii să își rupă mașinile în gropile din oraș. Ce să mai vorbim despre cum s-a asfaltat zilele acestea, pe ploaie torenţială”, a conchis candidatul USL.