Ministrul Educaţiei, faţă în faţă cu problemele învăţământului oltean

Ministrul Educaţiei, faţă în faţă cu problemele învăţământului oltean

271
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Primarii localităţilor din judeţ şi directorii şcolilor au stat faţă în faţă, marţi, cu ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Întâlnirea s-a desfăşurat în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Olt, din Slatina, Ecaterina Andronescu dorind să afle care sunt problemele din judeţ, în pragul unui nou an şcolar.

 

„Niciodată n-am fost de principiul că trebuie să gândeşti lucrurile pentru şcoală, numai din cabinetul de ministru şi cred că asemenea întâlniri, în care te confrunţi cu realitatea sistemului, reprezintă un câştig. Acest lucru este pentru că ştii să-ţi dimensionezi demersurile ulterioare care se referă la învăţământ. Astăzi a fost o întâlnire extrem de profitabilă cu directorii şcolilor din judeţul Olt şi am discutat lucruri de interes pentru creşterea calităţii procesului didactic şi, fără îndoială, creşterea performanţelor şcolare. Ca să putem discuta despre ce am putea să facem pentru urmărirea acestor obiective, am pornit de la rezultatele acestui an, la examenele de la finalul clasei a VIII-a şi de la cele două sesiuni ale Bacalaureatului”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educaţiei a discutat cu directorii de şcoli despre măsurile care trebuie luate pentru a se evita rezultatele dezastruoase obţinute de elevi la examenele de sfârşit de an.

 

„La nivelul ministerului, am elaborat un pachet de propuneri, măsuri concrete, care sunt orientate pe etaje – ce trebuie să facem la nivel naţional, la nivelul fiecărui inspectorat şcolar, la nivelul fiecărei şcoli şi chiar ce trebuie să facă fiecare profesor, pentru ameliorarea progresului şcolar. Sigur că discuţia pe care am avut-o cu directorii a arătat că gândim la fel, suntem toţi oameni de şcoală şi nu poate nimeni să spună că este extraordinar de mulţumit de rezultatele pe care ni le-a arătat fie procesul de evaluare prin Bacalaureat, fie cel de la clasa a VIII-a. De aceea, întotdeauna este loc pentru mai bine”, a mai declarat ministrul Andronescu.

„Liceele tehnologice trebuie restructurate şi racordate la piaţa muncii”

Ecaterina Andronescu a arătat că le-a transmis directorilor că, în perioada următoare, trebuie rezolvată criza prin care trece învăţământul profesional şi tehnic. Ea a declarat că, pe lângă introducerea Bacalaureatului profesional, liceele tehnologice trebuie racordate la nevoile pieţei muncii.

 

„Rezultatele ne arată că şcoala românească este extrem de polarizată. Avem şcoli, liceele teoretice, unde procentul de promovare la examenul de Bacalaureat este între 85 şi 100 la sută, şi licee tehnologice unde înregistrăm un procent de promovare, în medie, de 25 la sută, nu depăşim 30 la sută. De aici desprindem concluziile care trebuie să se transforme în demersuri concrete. Avem o problemă cu liceele tehnologice şi va trebui să le restructurăm şi să le racordăm la nevoile pieţei muncii. În felul acesta, competenţele pe care le transmitem elevilor trebuie să fie cele aşteptate pe piaţa muncii şi atunci elevii îşi vor găsi mai uşor un loc de muncă”, a spus ministrul Educaţiei.

Andronescu a mai spus că aceeaşi cale trebuie urmată şi de şcolile profesionale, cifra de şcolarizare a fiecărei instituţii de învăţământ urmând să fie în concordanţă cu nevoile angajatorilor.

 

„Cred că pentru a răspunde pieţei muncii, trebuie să orientăm şcolile profesionale şi, de asemenea, să le racordăm la piaţa muncii. Va trebui să încheiem acorduri de parteneriat cu angajatorii pe parcursul anului şcolar, astfel încât cifra de şcolarizare pe care o vom acorda şcolilor profesionale să fie acordată pentru acele domenii care sunt cerute pe piaţa muncii. Un acord de parteneriat cu angajatorul ne-ar permite, în acelaşi timp, să asigurăm un loc de practică pentru elevii care parcurg aceste şcoli profesionale şi, în egală măsură, la sfârşitul şcolii, angajatorul să-şi asume responsabilitatea de a-i prelua pe cei pe care îi doreşte formaţi într-o meserie sau în alta”, a mai declarat Ecaterina Andronescu.

Campusurile şcolare din Olt, speranţe de la Banca Mondială

Ecaterina Teodorescu a vorbit şi despre cele două campusuri şcolare, din judeţul Olt, a căror construcţie a început în urmă cu peste cinci ani şi care nici acum nu au fost finalizate. Este vorba de campusul de la Osica de Sus şi de cel de la Colegiul Naţional „Ion Minulescu” Slatina.

 

„Sunt 162 de campusuri şcolare în toată ţara care sunt începute în 2008 şi care sunt abandonate din 2009. Încercăm acum să construim un proiect cu Banca Mondială şi pe resursele din acest proiect vom încerca, cu prioritate, să finalizăm aceste campusuri şi toate construcţiile şcolare începute şi care mai sunt necesare. Sunt locuri în care au fost începute construcţii, dar nu mai avem copii. Pe acelea nu le vom termina, vom încerca să le transmitem către autorităţile locale”, a spus titularul de la portofoliul Educaţiei.

Ministrul a răspuns şi la întrebările legate de nevoia de microbuze şcolare în localităţile din judeţ, ea propunând achiziţionarea mijloacelor de transport prin leasing.

 

„Problema microbuzelor şcolare a fost ridicată de foarte mulţi primari şi directori de şcoală. Pentru anul 2012, în bugetul Ministerului a fost alocată o sumă de aproximativ 120 de milioane, ea a fost transferată în microbuze şi microbuzele s-au dus deja din luna iunie în şcoli. Eu încerc să fac, pentru că sunt foarte mari nevoile, să lămuresc Ministerul de Finanţe să accepte să cumpăr în leasing toate microbuzele de care avem nevoie. Astfel, ceea ce-mi pune ministerul în buget în fiecare an să fie rata de leasing. Dacă va fi posibil din punct de vedere al deficitului, ne va spune Ministerul Finanţelor”, a conchis Ecaterina Andronescu.

Stănescu: „Au fost discuţii foarte utile”

Preşedintele CJ Olt, Paul Stănescu, „gazda” întâlnirii ministrului cu primarii olteni şi cu directorii de şcoli a declarat că întâlnirea a fost oportună pentru cei din urmă care au avut oportunitatea să-şi spună problemele.

 

„Am avut o serie de întâlniri, atât cu cadre didactice, cu directori de şcoli, cât şi cu primarii, unde s-au exprimat multe puncte de vedere, pe care doamna ministru şi le-a notat. Au fost discuţii foarte utile. Eu i-am invitat pe toţi primarii, mai ales pe cei care au probleme cu şcolile. Au venit mare parte din ei. Toţi şi-au spus doleanţele, problemele de la şcoli. Sperăm să găsim şi soluţiile, în funcţie de fondurile care sunt la Ministerul Învăţământului, dar, din păcate, lucrurile nu sunt prea bune pentru că bugetul acestui minister a fost, în acest an, unul dintre cele mai mici din istoria postdecembristă”, a declarat Stănescu.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.