Toate drumurile naţionale din judeţ, înzăpezibile în caz de iarnă grea

Toate drumurile naţionale din judeţ, înzăpezibile în caz de iarnă grea

331
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

DN 64, DN 64A, DN 65 şi DN 54 sunt patru dintre drumurile în atenţie pe timpul iernii, figurând pe harta celor înzăpezibile şi făcând autorităţile să gândească planuri de intervenţie în caz de necesitate. Acestora li se adaugă alte tronsoane de drum judeţean, şi ele cunoscute de ani de zile. Premierul Victor Ponta, în urma avertizării meteo pentru sfârşitul de săptămână care tocmai a trecut, a recomandat ca în caz de viscol, pe sectoarele înzăpezibile, să se procedeze la închiderea drumurilor, pentru a preveni situaţiile în care cetăţenii ar putea rămâne captivi în nămeţi. Din fericire, scenariul sumbru n-a avut corespondent în realitate, însă iarna, cel puţin calendaristic, încă n-a venit. Autorităţile locale se pregătesc însă organizatoric, vineri, la prefectură, urmând să aibă loc prima şedinţă cu tema specifică pregătirilor pentru sezonul rece.

„Avem sectoare înzăpezibile în câmp deschis, unde vântul suflă nestingherit”

Deşi comparativ cu alte judeţe Oltul n-a avut probleme foarte mari, pe harta drumurilor înzăpezibile figurează cu patru drumuri naţionale, cu segmente problemă. Este vorba de DN 64, cu probleme pe segmentele Găneasa – Piatra-Olt – Caracal, DN 64A – Corabia – Orlea – limită judeţ Dolj, DN 54, cu probleme în mai multe puncte între Caracal şi Corabia şi DN 65, cu punct nevralgic între Valea Mare şi Jitaru.

 

„Avem sectoare înzăpezibile în câmp deschis, unde vântul suflă nestingherit. Întâmpinăm probleme acolo unde drumul este la nivelul terenului sau mult deasupra”, a declarat directorul adjunct al Secţiei de Drumuri Naţionale Slatina, Victoria Mitrache.

 

Informaţiile au fost transmise către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, iar de mâine se va începe şi montarea de parazăpezi în sectoarele amintite. Ultima dintre acţiuni se face toamnă de toamnă, pentru ca primăvara oamenii de la Drumuri Naţionale să recupereze ce mai pot, hoţii de fier vechi fiind, de regulă, mai iuţi de mână. Ce încă nu s-a produs este stabilirea firmei care se va ocupa de deszăpezire pe drumurile naţionale, însă şi acest aspect se va rezolva în câteva zile. Oricum, a precizat directorul adjunct, în eventualitatea primei zăpezi se poate acţiona cu utilajele proprii.

Drumurile judeţene, şi ele cu problemele lor

Iarna grea este visul urât al oricărui drumar, iar cei care s-au angajat prin contract să întreţină pe timp de iarnă drumurile judeţene din Olt au 11 sectoare în permanentă atenţie în caz de viscol. Sunt drumuri care pun probleme nu de acum, ci dintotdeauna, şi care în anumite cazuri au impus chiar întreruperea circulaţiei rutiere.

 

„Eu lucrez de 20 de ani în domeniul ăsta, al întreţinerii drumurilor, şi le cunosc foarte bine, astfel încât mi-am permis să-i avertizez pe reprezentanţii firmelor. S-a dovedit că am avut dreptate”, a declarat directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean, Cornel Motoi.

DJ 703 C Poboru – Rusciori, DJ 546 E Oporelu – Mieşti, DJ 653 Crăciunei – Radomireşti, DJ 546 Slatina – Coteana, DJ 546 A Brebeni – Schitu, DJ 641 Caracal – Cezieni, DJ 542 Caracal – Redea – Valea Soarelui, DJ 542 A Redea – Rotunda, DJ 604 Vădastra – Obârşia, DJ 544 Cruşov – Brastavăţu, DJ 544 Vădastra – Vădăstriţa sunt tronsoanele în discuţie, pe care cele patru firme responsabile cu deszăpezirea le împart aproape frăţeşte, având în vedere că se regăsesc în tot judeţul.

Cinci zone de deszăpezit şi patru firme care s-au angajat pe patru ani

În aceste zile se semnează primul contract subsecvent celui cadru încheiat în 2011, pentru patru ani. Suma disponibilă pentru iarna 2012 – 2013 este de aproximativ 2.600.000 lei (26 miliarde de lei vechi), din aceşti bani doar 400.000 fiind disponibili până la sfârşitul anului.

 

„Banii pentru întregul sezon ne sunt de ajuns în cazul unei ierni medii, pentru că dacă avem iarnă grea va fi nevoie, cu siguranţă, de suplimentare, în condiţiile în care nu plătim ore de staţionare a utilajelor”, a mai spus Motoi.

Judeţul a fost împărţit în cinci zone, cele 40 de drumuri judeţene totalizând aproape 1.000 de kilometri. De aceste zone se ocupă patru firme, repartizate astfel: zona 1 –  217 km – localităţi de delimitare  Slatina – Coloneşti – Topana – SC Olt Drum SA; zona 2 – 205 km – Slatina – Potcoava – Văleni – S C T Dancor SRL; zona 3 – 225 km – Balş – Vulpeni – Cârlogani – Vitomireşti – SC Bebe Trans Rom SRL; zona 4 – 196 km – Dobrosloveni – Băbiciu – Cezieni – Caracal – SC T Dancor SRL; zona 5 – 108 km – Corabia – Urzica – Izbiceni – Cilieni – SC Corpres SRL.

De banii promişi, în cazul în care ninsoarea nu pune probleme mari, constructorii sunt obligaţi să efectueze lucrări de pregătire a sezonului rece şi să întreţină drumurile la ieşirea din iarnă.

 

„Nimeni nu începe deszăpezirea fără semnalul Direcţiei Tehnice, iar raportările de ore de acţionat în stradă vor fi verificate în teren, nu ne mulţumim cu ce ne spun ei. Dacă va fi o iarnă blândă, de banii din contract nefolosiţi pentru deszăpezire se vor face plombări, reprofilări drumuri de balast, tăieri de vegetaţie, desfundări de şanţuri şi podeţe şi alte tipuri de lucrări de întreţinere”, a completat directorul Direcţiei Tehnice.

Cheltuielile pentru materialul antiderapant, în avans

Drumarii ar avea nevoie, pentru materialul antiderapant şi intervenţii până la sfârşitul anului, de zece miliarde de lei vechi, după cum a apreciat directorul Motoi. La rectificare s-au identificat doar patru, însă nimeni nu-şi pune problema că firmele nu se vor pregăti conform cerinţelor, banii urmând să vină după 1 ianuarie.

 

„Noi urmează să verificăm acum starea utilajelor şi să ne asigurăm că se poate interveni în orice moment, în caz de necesitate“, a încheiat Motoi.

Sursa: http://www.gazetanoua.ro



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.