Ford nu va produce SUV-ul EcoSport la Craiova, ci îl va importa din India, potrivit vicepreşedintelui Ford Europa pentru vânzări şi marketing, Roelant de Waard.
„SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport, modelul aşteptat să fie fabricat la Craiova alături de B-Max, va fi produs pentru piaţa europeană în India, la uzina din Chennai”, a spus Roelant de Waard, vicepreşedintele Ford Europa pentru vânzări şi marketing, decizia fiind luată pentru a permite lansarea modelului cât mai repede pe piaţa europeană”, notează Ziarul Financiar în ediţia online din 5 martie 2013.
În toamna anului trecut, Ford Europa a prezentat la Salonul Auto de la Paris SUV-ul EcoSport, despre care se vorbea că va fi produs pe aceeaşi platformă cu B-Max, existând posibilitatea să fie al doilea model construit la fabrica de la Craiova.
Culmea ironiei este că Ford Motor Company prezenta, şi mai înainte, în iarna anului trecut, în India, în cadrul Salonului Auto New Delhi, conceptul EcoSport care anunţa un viitor SUV de clasă mică realizat pe platformă cu Fiesta. Oficialii de la Ford susţineau la vremea respectivă că uzina de la Craiova va ajunge la capacitate maximă în 2013, nu cu unul, ci cu două modele, ambele de segment mic şi că cel mai probabil la Craiova va fi produs următoarea generaţie a crossoverului. În plus, au spus specialiştii, ca argument în favoarea producţiei lui EcoSport în România era şi profilul pieţei, pe care SUV-urile deţin o cotă importantă – majorată şi de Dacia Duster, lansată în 2011.
EcoSport are aproape aceleaşi dimensiuni cu Fiesta în cinci uşi şi este realizat pe aceeaşi arhitectură B-Car a acestuia, fiind parte a conceptului One Ford, adică un model global care va fi vândut sub aproape aceeaşi formă pe toate pieţele. Mai mult, EcoSport va fi echipat inclusiv cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri, care este produs momentan în Germania şi, din 2012, şi în România, la Craiova.