Primul tren electric produs în România de Softronic Craiova, pentru construcţia căruia GarantiBank a acordat, săptămâna trecută, o finanţare de 4,3 milioane de euro, ar putea să circule, de la 1 martie, pe ruta Motru – Strehaia – Craiova – Bucureşti, potrivit preşedintelul companiei, Ionel Ghiţă, principalul acţionar din firmă.
Pentru „Hyperion”, aflat deocamdată în teste de viteză, urmează să fie stabilită ruta pe care va circula. Ionel Ghiţă a afirmat că traseul Motru – Bucureşti a fost luat în calcul pentru că în micul oraş din Gorj nu mai există tren de doi ani, astfel că odată cu introducerea ramei electrice „vom face un bine locuitorilor”, după cum a declarat Ghiţă.
„Motru nu a mai avut tren de doi ani, cred că vom face un bine locuitorilor. Anul acesta vrem să mai construim o ramă electrică Hyperion dacă vom găsi finanţare. Suntem singurii din Europa de Est care producem o astfel de ramă“, a declarat Ionel Ghiţă, preşedintele Softronic şi cel mai mare acţionar al companiei.
El mai spune că Softronic poate realiza o nouă ramă electrică în numai şase luni, având la dispoziţie două variante de viteză maximă, de 160 km/h, respectiv 200 km/h. Producţia prototipului „Hyperion” a durat doi ani şi jumătate şi a costat peste 5 milioane de euro.