Liviu Dragnea, vicepremierul României, anunţa ieri la Slatina, unde a partcipat la instalarea noului tandem prefect-subprefect în Olt, că autostrada Craiova-Slatina-Piteşti îşi va afla caştigătorul licitaţiei cel mai târziu în luna iulie.
“În luna iunie-iulie am înţeles de la dl. ministru Şova că va fi anunţat câştigătorul licitaţiei pentru autostrada Craiova – Slatina – Piteşti. Nu este adevărat faptul că această autostradă nu va mai fi realizată sau a că ar fi fost lăsată de-o parte pentru a face loc unei autostrăzi care va trece prin judeţul Teleorman. Cele două căi rutiere sunt proiecte diferite şi nu depind una de alta, adică nu se pune problema că vom face autostrada ce trece prin Teleorman şi nu mai facem varianta Craiova – Slatina – Piteşti. Aceste două proiecte vor trece amândouă prin Slatina, diferenţa dintre ele fiind că una va fi realizată cu fonduri europene – respectiv cea care străbate Teleormanul, iar cealaltă – din fonduri provenind dintr-un parteneriat public-privat”, a declarat Liviu Dragnea.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a mai ţinut să precizeze că “Autostrada Sudului”, respectiv cea care ar urma să străbată judeţul Teleorman, va trece prin oraşele Bucureşti – Alexandria – Slatina – Craiova – Calafat, realizarea sa urmând să se facă din fonduri europene, respectiv din Fondul European de Coeziune, deoarece această rută face parte din Reţeaua Europeană Principală de Transport. O altă posibilitate de realizarea a unei autostrăzi din fonduri europene ar fi Fondul European de Dezvoltare Regională, care finanţează proiecte rutiere ample dacă traseele cu pricina sunt incluse în Reţeaua Europeană Secundară de Transport.
“Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti se încadrează pe un al treilea mod prin care se poate finanţa realizarea unei autostrăzi, adică parteneriatele publice-private. Cum autostrada Craiova – Slatina – Piteşti nu se află nici pe reţeaua europeană principală şi nici cea secundară de transport, ea va fi finanţată pe baza unui asemenea parteneriat public-privat, deci realizarea ei nu este influenţată de începerea sau neînceperea Autostrăzii Sudului Bucureşti – Alexandria – Roşiori – Slatina – Craiova – Calafat”, a mai spus Dragnea, care s-a ferit să avanseze vreun termen de finalizare a vreunuia dintre cele două proiecte.
Amintim faptul că guvernanţii de la Bucureşti vor alege câştigătorul licitaţiei dintre firmele care au îndeplinit condiţiile de eligibilitate anul trecut, şi aici vorbim despre un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, precum şi alte câteva asocieri străine: Obrascon Huarte Lain – OHL ZS (Spania), China Communications Construction Company – Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) – Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) – Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia) şi Impregilo – Salini (Italia).
Sursa: oltenia24.ro