O parte a podului care leagă România de Bulgaria, respectiv orașele Calafat și Vidin, a trebuit să fie înlocuită în întregime, iar asta la numai un an și jumătate de la inaugurare. Anunțul a fost făcut de Vladimir Andreev, directorul companiei mixte care gestionează podul, citat de Agerpres.
Suprafața de asfalt de pe o parte a podului a fost complet înlocuită până la mijlocul lunii septembrie, în timp ce în direcția opusă suprafața de asfalt a fost doar parțial reparată.
Vladimir Andreev nu a putut spune când vor fi terminate lucrările deoarece constructorul nu a fixat încă un termen limită. De asemenea, nu este clar care este compania care va controla calitatea lucrărilor de reparații deoarece contractul inițial de supraveghere a expirat în momentul dării în folosință a podului.
Lucrările care se derulează în prezent nu afectează traficul deoarece poate fi folosită o parte a podului.
Podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunăre între România și Bulgaria, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști. De la darea sa în folosință, podul a fost utilizat de 650.000 de vehicule.
Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%).
Sursa: Agerpres