După ce au vizitat companii precum Softronic, Popeci și agenția ”mapamond”, liceenii doljeni au traversat o nouă perioadă productivă, ce i-a pus în faţa altor provocări şi ocazii de explorare şi structurare a propriilor abilităţi şi motivaţii prin participarea la două excursii tematice la magazinul Baumax şi compania POEMA din Craiova. Cele două excursii tematice au avut loc în cadrul unui proiect implementat de Asociația Mereu pentru Europa.
Elevii care doresc să dezvolte o carieră în cadrul vânzărilor, finanţelor, contabilităţii şi resurselor umane au avut ocazia de a se familiariza cu aceste domenii luând un prim contact cu specificul acestor activităţi în lumea reală din piaţa muncii, adâncindu-şi cunoştinţele într-un perimetru despre care doar au auzit, achiziţionând noutăţi informative, formându-şi şi consolidându-şi atitudini şi convingeri.
De asemenea, participanţii au avut ocazia să afle multe lucruri utile despre primii paşi care trebuie realizaţi pentru atingerea succesului în carieră: modul în care trebuie să se prezinte la un interviu de angajare, abilităţile şi competenţele necesare pentru unul dintre joburile din aceste domenii.
La Poema, participanţii au descoperit care sunt documentele de referinţă necesare pentru întocmirea corectă a statelor de salarii şi au aflat că, indiferent de domeniul în care activează, este necesar să cunoască legile care reglementează drepturile, obligaţiile, dar şi organizarea profesiilor. În acest cadru, ei au aflat că „biblia” angajatorilor, salariaţilor, sindicatelor, patronatelor, judecătorilor, inspectorilor de muncă şi avocaţilor este Codul Muncii, dar la fel de importante sunt Codul Fiscal, Contractul Colectiv de Muncă şi Contractul Individual de Muncă.
În cadrul excursiei tematice de la Baumax, reprezentanţii magazinului au realizat o interesantă incursiune în domeniul comercial şi al serviciilor din piaţa produselor de bricolaj, prezentându-le organigrama magazinului, principalele departamente, modul de aşezare a mărfurilor, programul de contabilizare a marfurilor, comportamentul faţă de clienţi etc.