DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Un exercițiu de intervenție la o societate comercială având ca obiect de activitate depozitarea de îngrășăminte chimice a fost derulat, joi, de către autoritățile județene cu rol în gestionarea situațiilor de urgență. 

Scenariul luat în considerare a presupus efectuarea reparației de către o firmă specializată la instalația electrică a sistemului de pompare utilizat la hidranții interiori și sprinklerele obiectivului.

Totodată, în curtea interioară a obiectivului se aflau două  autotrenuri ce urmau să fie descărcate cu azotat de amoniu.

Unul din motostivuitoarele ce efectuau operațiunile de descărcare a mărfurilor avea scurgeri de motorină în compartimentul motor, iar în urma unei manevre greșite, s-a răsturnat și s-a produs un scurtcircuit, acesta fiind cuprins de flăcări lângă sacii cu azotat din autotren.

În momentul producerii evenimentului, pe amplasamentul societății se aflau depozitate în cele trei hale aproximativ 2500 tone azotat de amoniu, iar cele două autotrenuri din curtea interioară erau încărcate cu 40 tone fiecare.

Potrivit unui comunicat al ISU Dolj, printre obiectivele urmărite de organizatori s-au numărat: verificarea viabilităţii Planului de Urgență Externă și a Planului de urgență internă; verificarea interoperabilităţii forţelor angrenate pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de producerea situațiilor de urgență pe amplasamentul unui obiectiv cu risc chimic; însuşirea concepţiei de acţiune şi antrenarea întregului personal în executarea atribuţiilor ce îi revin pe timpul intervenţiei; exersarea cooperării interinstituţionale, precum şi aplicarea procedurilor existente la nivelul domeniilor de competenţă; dezvoltarea deprinderilor de lucru în echipă a personalului din cadrul forţelor de intervenţie.

Printre problemele urmărite de evaluatorii activităților executate de către structurile de intervenție s-au numărat: respectarea fluxului informațional decizional; modul de aplicare a metodelor și procedurilor de alertare la producerea situațiilor de urgență; modul de aplicare a procedurilor de alertare la declanșarea urgenței; verificarea gradului de acoperire a audibilității a localităților alarmate și modul de comportare a populației; viabilitatea măsurilor stabilite în documentele operative; capacitatea de reacție a structurilor de decizie din cadrul subsistemului local de management al situațiilor de urgență; respectarea procedurilor de lucru; organizarea și menținerea cooperării inter și intra-instituționale.

 

 

1 COMENTARIU

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.