Auchan România va aplica propriul model economic, care presupune şi preţuri mai competitive pentru clienţi, în cele 20 de hipermarketuri preluate de la Real, de la care va adopta însă sistemul logistic mai performant.
Auchan vrea să propună consumatorilor preţuri mai competitive şi să atragă astfel o clientelă mai numeroasă pentru magazinele preluate de la Real, se arată în decizia Consiliului Concurenţei de aprobarea a tranzacţiei prin care Auchan a preluat 20 de hipermarketuri Real, printre care şi cel de la Craiova, scrie Mediafax.
Pe de altă parte, Auchan vrea să integreze aspectele pozitive ale sistemului de funcţionare actual al Real Romania, precum sistemul logistic, care este mai performant.
„Acesta va permite Auchan să asigure difuzarea produselor proaspete româneşti dintr-o anumită zonă, pe care anterior le putea obţine doar pe plan local, către întreaga reţea”, se mai arată în document.
În ceea ce priveşte preţurile, din analiza Consiliului Concurenţei reiese că Auchan practică preţuri mai mici la mult mai multe produse decât Real.
„Conform părţilor, politica de preţuri a Auchan este diferită de cea a Real şi a altor mari lanţuri de magazine. O astfel de deosebire este dată de faptul că, conceptul Auchan presupune aplicarea de preţuri mici pentru toate produsele (..). Alte lanţuri de magazine, inclusiv Real, practică preţuri mici la produsele cele mai vândute, compensând cu preţuri mai mari la restul de produse”, se menţionează în decizie.
O categorie de produse la care Real practică preţuri competitive este cea de „fructe şi legume”.
„Auchan consideră că aceasta se datorează în special punctului forte al Real Romania în materie de logistică. De exemplu, Auchan Romania poate obţine preţuri de achiziţie foarte competitive pentru produse proaspete în anumite părţi ale ţării”.
În noiembrie anul trecut, grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, a anunţat achiziţia a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro, într-o tranzacţie de 1,1 miliarde euro care a vizat şi unităţile din Polonia, Ucraina şi Rusia.
Tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de părţile implicate pe două pieţe relevante, respectiv Craiova şi Târgu-Mureş.
Astfel, pentru Craiova şi Târgu Mureş, Auchan şi-a luat angajamentul de a nu deschide sau achiziţiona noi magazine pe o perioadă de cinci ani de la data autorizării Concentrării şi de a nu majora preţurile cu mai mult de 5% faţă de media preţurilor altor magazine din reţea pentru trei ani.
Sursa: Mediafax