Angajații Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova au finalizat încă două tramvaie, în regim propriu, după ce în ianuarie a.c. RAT prezenta, în premieră, primul tramvai refăcut și modernizat în halele sale. Ca și ”prototipul”, și acestea sunt ”ambalate” în imagini reprezentând două simboluri ale Băniei: echipa Craiova Maxima și Parcul ”Nicolae Romanescu”. Din păcate, tramvaiele nu au fost dotate cu aer condiționat, însă conducerea Regiei susține că încearcă să găsească o formulă pentru a putea achiziționa și astfel de sisteme. Până la finalul anului, alte 12 tramvaie vor fi refăcute și, cel mai probabil, repuse în circulație la sfîrșitul anului, lucrările de modernizare a liniei de rulare din oraș preconizându-se a fi gata cam în aceeași perioadă.
După trenul de mare viteză produs de Softronic și locomotiva fabricată la Electroputere VFU – Reloc, Craiova a plusat, azi, și la categoria transportului urban: RAT Craiova a finalizat încă două tramvaie, refăcute și modernizate complet de angajații RAT Craiova. 15 tramvaie vor fi scoase în circulație la finalul acestui an. Costurile cu modernizare sunt, spune directorul RAT Craiova, cu mult sub cele din restul țării: 40.000 de lei.
”Noi zicem că arată și se comportă în trafic cu totul și cu totul altfel de cum sunt obișnuiți craiovenii sau cum arătau în urmă cu un an. Asistăm acum la finalizarea investiției de la linia de tramvai, probabil toată flota nostră de tramvaie o să fie modernizată și o să arate exact ca acestea, pentru că proiectul nostru ”Transport public de calitate în municipiul Craiova” cuprinde atât componenta de autobuze – și suntem în perioada de finalizare a licitației de autobuze – cât și cea pentru linia de tramvai, care este una dintre cele mai eficiente și mai productive componente ale activității RAT Craiova cu care sperăm să surprindem în mod plăcut craiovenii, în condițiile în care tramvaiele sunt refăcute și modernizate integral cu o sumă care sfidează orice concurență: costurile noastre sunt sub 40.000 de lei, cam de aproape 20 de ori mai puțin față de alte municipalități din țară. La Timișoara se preconizează a se dezvolta un proiect similar, dar cu o sumă între patru și opt miliarde de lei, adică ceea ce noi facem pentru toate tramvaiele. De un an și jumătate RAT Craiova a reușit să treacă peste perioada în care pierdea bani lună de lună și să producă un profit, ceea ce scutește municipalitatea craioveană de alte investiții sau acoperirea unor pierderi”, a declarat Radu Preda, directorul RAT Craiova.
La rândul său, primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a apreciat că cele două tramvaie arată ”frumos”, ba ”chiar mai bine decât primul”.
”Îi felicit pe cei de la RAT. Cele două tramvaie prezentate azi arată chiar mai bine decât primul, ceea ce nu credeam că este posibil. Imaginile sunt din orașul nostru, cred că și celelalte vor fi la fel de frumoase. Am înțeles că încearcă să le alungească botul ca să semene un pic cu locomotiva de la Softronic. Între Timișoara și Craiova este sesizabilă diferența de bani, și oricine poate să vadă, chiar și cei care nu vor să vadă asta cu prea multe aprecieri la adresa noastră. Arată frumos, se comportă mult mai bine în trafic, sunt mai silențioase, mobilierul pe interior este complet schimbat. Atunci când vor ieși pe șină, craiovenii se vor bucura și ei, la rândul lor, de un transport public de calitate așa cum cu toții ni-l dorim”, a apreciat edilul Olguța Vasilescu.