A doua garnitură produsă de compania Softronic Craiova merge bine pe ruta Craiova-Constanța și are, potrivit reprezentanților firmei, un grad de încărcare de 50-60%. De altfel, în general, se simte un ușor trend ascendent în privința numărului de persoane care aleg să călătorească cu trenul. Softronic analizează, în această perioadă, piața, și vrea să găsească clienți pentru produsele sale și în afara granițelor.
Singurul producător de garnituri electrice din România, Softronic Craiova este în expectativă. La fel și parteneriatul cu grupul ungar LAC Holding, prin care a fost pusă baza unui joint-venture în vederea demarării producţiei de locomotive în Ungaria. ”Deocamdată, nu avem nimic concret cu ungurii. Și ei sunt în așteptare, așteaptă o piață mai bună, revitalizarea acestui sector, pentru că nici la ei în țară nu merge prea bine treaba pe șine”, a precizat, pentru Craiova Forum, Radu Zlatian, consultant Softronic.
Cât despre ceea ce se întâmplă la noi în țară, acesta spune că lucrurile merg binișor doar în privința transportului de călători, nu și de mărfuri și că, deocamdată, compania pe care o reprezintă nu se grăbește cu producția celei de-a treia garnituri. ”Nu am făcut încă demersuri pentru producția unui nou tren electric, o să facem la momentul oportun. În primul rând, va trebui să analizăm ceea ce doresc clienții noștri, să căutăm piețe noi de desfacere atât pentru locomotive, cât și pentru trenuri”, a mai declarat Radu Zlatian. Acesta a mai spus, mai în glumă, mai în serios, că declarații mai precise legate de producția unei noi garnituri vor fi făcute la momentul potrivit deoarece concurența nu doarme.
Foto: Facebook/Softronic