Ford Europa a mutat aproape integral producţia de motoare de 1,5 litri EcoBoost de la uzina de la Craiova către cea din Bridgend, Ţara Galilor, după ce guvernul galez a aprobat un ajutor de aproximativ 21 milioane de euro pentru ca Ford să păstreze cele aproape 2.000 de locuri de muncă de la uzina britanică, notează Ziarul Financiar.
La Craiova se mai produc, în prezent, doar 700 de motoare pe zi, faţă de 1.000 anul trecut, în vreme ce motorul de 1,5 litri mai deţine un procent redus în totalul producţiei din Bănie. Uzina furnizează componente ale acestui motor către cea din Bridgend, astfel că România pierde numai din motoare exporturi anuale de aproape 150 milioane de euro, se arată într-un articol al ZF.
În România, Ford a cerut, pentru susţinerea producţiei, o autostradă de la Craiova la Piteşti pentru a avea posibilitatea de a livra către portul Constanţa maşini mai rapid şi mai ieftin, dar a primit până acum doar promisiuni şi planuri pe hârtie. Ford România a renunţat la 490 de angajaţi în ultima perioadă şi a redus programul de lucru şi salariile cu 8%.
Constructorul american a investit la Craiova peste 1 mld. euro în uzină, dar de la aproape 4.000 de angajaţi s-a ajuns la 2.700, iar de la producţia promisă iniţial de 300.000 de maşini anual, abia s-a ajuns la 70.000 în 2013.
Sursa informații: ZF