Ford România ajustează volumele de producţie ale uzinei de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei pentru şapte zile în luna septembrie, în cadrul secţiei Operaţiuni Vehicule, ca reacţie la situaţia precară a pieţei europene, după cum au declarat pentru Ziarul Financiar oficialii companiei. Conform Contractului Colectiv de Muncă în zilele de şomaj tehnic angajaţii vor primi 80% din salariu. Direct afectaţi de această măsură sunt cei peste 2.500 de angajaţi din uzina auto, din totalul de 3.900 de angajaţi de pe platforma industrială. Şi salariaţii de la fabrica de Motoare vor resimţi efectele şomajului tehnic. Potrivit lui Ovidiu Cioroianu, lider sindical la Ford Craiova, angajaţii vor sta acasă între şapte şi zece zile pe lună, începând din septembrie şi până la sfârşitul anului, în vreme ce salariaţii de la uzina de motoare vor sta acasă, în medie, două zile pe lună.
În acest interval, Ford va reduce producţia lunară cu aproape 2.600 de maşini, în valoare de peste 38 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro. Având în vedere că în iulie Ford a produs în România peste 7.100 de maşini, măsura va însemna reducerea producţiei cu cel puţin o treime. Dacă măsura va continua până la sfârşitul anului, Ford nu va mai ajunge la 75.000 de unităţi cum era estimat iniţial, ci undeva peste 60.000 de unităţi. Astfel, dacă în România se vor produce în acest an peste 400.000 de maşni depinde în cea mai mare măsură de uzina Dacia.
Ford a depăşit în primele şapte luni ale acestui an pragul de 50.000 de maşini produse la Craiova, iar în iulie România a atins un nivel de maxim istoric al producşiei de maşini, de peste 45.000 de unităţi, din care 38.300 reprezintă Dacia iar restul Ford.
Anunţul vine la doar câteva zile de la anunţul că B-Max este cel mai bine vândut monovolum din segmentul său, cu peste 38.000 de maşini vândute în prima jumătate a anului la nivel European.
Şi Dacia a adoptat astfel de măsuri de a opri producţia timp de câteva zile, ultima oară în vara lui 2012. În total anul trecut Dacia a oprit producţia timp de 6 zile la Mioveni. Pe de altă parte, în timp ce gama Dacia produsă la Mioveni se apropia de sfârşitul ciclului de viaţă, atunci când cererea scade, la Ford ajustările se fac încă din primul an de viaţă al modelului, din cei opt ani de viaţă estimaţi pentru B-Max, notează ZF.