Marius Ionica si Andi Ragnar Chirca: PASIUNE ŞI PRESIUNE, ÎN RALIUL BUCOVĂŢULUI

Marius Ionica si Andi Ragnar Chirca: PASIUNE ŞI PRESIUNE, ÎN RALIUL BUCOVĂŢULUI

1.567
14
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(7 voturi, media: 5,00)

Pasiune, adrenalină, tehnică. Sunt doar trei dintre caracteristicile pe care un participant la o cursă automobilistică trebuie să le aibă. Neapărat, e nevoie şi de bani. Mulţi! – după cum mărturisesc, la unison, concurenţii trecuţi prin câteva competiţii de gen. Fie că e vorba de o cursă locală, fie că e vorba de una naţională, pe lângă maşină – de cele mai multe ori proprietate personală – e nevoie de investiţii pentru ca autoturismul să facă faţă unei astfel de întreceri. În plus, pe lângă viteza maşinii, e nevoie şi de viteză de reacţie din partea concurenţilor în cazul în care ceva nu merge bine. Tehnic vorbind, improvizaţiile şi ingeniozitatea sunt absolut necesare în situaţia în care o piesă cedează şi trebuie înlocuită. Despre ceea ce simt, despre curse şi implicaţiile financiare, ne-au povestit, în paralel, doi dintre participanţii la Raliul Bucovăţului ediţia a IV-a 2013, Andi Ragnar Chircă şi Marius Ionică (Pilu).

 

R: Cum a fost cursa?
Andi Ragnar Chircă: Cursa a fost cu peripeţii, în sensul că în câteva sute de metri de încălzire şi verificare a maşinii, cutia de viteze a rămas blocată în treapta a treia. Acest incident s-a soldat cu schimbarea cutiei de viteze şi, pe această cale, vreau să îi mulţumesc lui Ionică Marius (PILU), pentru că a renunţat la prima urcare şi a reuşit într-o oră să schimbe cutia de viteze de la maşina mea cu una de stradă şi aşa am avut cum să fac şi eu patru dintre cele cinci urcări. Apoi, în urcări a trebuit să mă acomodez cu maşina, comportamentul ei fiind total diferit faţă de maşinile de stradă cu care am mai venit până acum la curse. În urcarea a treia, am tras mai tare şi am întors maşina într-un viraj de dreapta, pierzând timp. Aş fi vrut să mai fie încă patru-cinci urcări, să mă acomodez cu ea şi apoi una pentru timp. În linii mari, sunt mulţumit pentru că am avut un prim contact cu maşina asta, pe care o aşteptam de mult timp. Mai sunt multe de pus la punct şi de ajustat la ea, dar suntem pe drumul cel bun şi sper ca în 2014 să ajung în zona podiumului.
Marius Ionică (Pilu): Ok, evenimentul a fost foarte bine organizat, au fost spectatori mulţi, cât despre cursă, a fost una reuşită. Deşi am câştigat cursa la clasa mea, nu am fost foarte mulţumit pentru că nu am reuşit să-mi bat timpul anterior.

R: Ce calităţi trebuie să ai ca să concurezi la raliu?
Andi Ragnar Chircă: Trebuie să îţi placă şi să vrei, restul e can-can. Cu un minimum de efort financiar se poate face o maşină de curse pentru competiţiile locale.
Marius Ionică (Pilu): În primul rand, trebuie să-ţi placă, să existe pasiune. Apoi, contează antrenamentul, adică să mergi la cât mai multe curse, să capeţi experienţă. Nu în ultimul rând, contează maşina cu care participi.

R: Ce simţi în timpul unei curse?
Andi Ragnar Chircă: Nu prea este timp de simţit. Jos, înainte de start, sunt multe de făcut: verificări, setări, ajustări, reparaţii care apar în urma verificărilor, presiune în roţi, schimbat roţi etc.. Pe urcare, iar nu este timp de simţit ceva, pentru că trebuie să fii atent la abordarea virajelor, la comportamentul maşinii pe curbe, la situaţii neprevăzute – gen pietriş sau nisip pe carosabil. Sus, după finish, se verifică timpul şi se corelează cu greşelile de pe urcare, se fac ajustări la maşină şi la abordarea virajelor în care se mai poate câştiga timp. După toate urcările, se duce maşina la garaj şi tot ce mai simţi este oboseala, care se tratează cu un somn lung.
Marius Ionică (Pilu): Adrenalină!

R: Când ai început să concurezi? Nu ţi-a fost frică?
Andi Ragnar Chircă: Am început să concurez în 2004, la câteva luni după ce am luat permisul, iar frică nu mi-a fost pentru că înainte de cursele auto am făcut paraşutism.
Marius Ionică (Pilu): E ceva vreme, nici nu mai ţin minte exact numărul competiţiilor. Nu, frică nu.

R: Cât de costisitoare e pasiunea asta? Cât de des îţi permite bugetul să participi la curse?
Andi Ragnar Chircă: Sportul automobilistic este de departe cel mai costisitor şi se face cu eforturi financiare mari. Nu muncesc doar pentru curse, ci particip în funcţie de cum îmi permite bugetul. Dacă bugetul este de stat acasă, la televizor, atunci văd Formula 1. Sponsorii fiind inexistenţi, bugetul de curse se face din ce-mi rămâne din salariu, adică doar pentru a concura la curse locale. Investiţia pentru un Campionat Naţional este de minimum 12.000 de euro pentru un debutant, iar dacă pe lângă debut se caută şi performanţe, bugetul trebuie cel puţin dublat.
Marius Ionică (Pilu): Destul de costisitoare. Din cauza banilor nu reuşesc să merg mai mult, să mă antrenez, să particip la mai multe curse. Ceea ce fac, fac din salariul meu, nu am momentan sponsori sau altă susţinere financiară.

 

Clasament

Clasa 1 (0-1.400 centimetri cubi):
Locul 1: Volintiru Radu – Suzuki Swift GTI Best time: 1:14:307
Locul 2: Biban Ionel – Peugeot 106 Best time : 1:19:525.

Clasa 2 (1400-1600 cmc):
Locul 1: Ionica Marius – Vw Golf 1 Proto Best time : 1:10:657
Locul 2: Bratu Lucian – Honda Civic VTi Best time :1:13:446
Locul 3: Golea Mihai – Vw Golf 3 Best time :1:15:629

Clasa 3 (1600-2000 cmc):
Locul 1: Dutescu Mihnea – Renault Megane Best time si Record personal :1:02:849
Locul 2: Radovici Danut – Vw golf 2 GTI Best time : 1:11:858
Locul 3: Lascu Alexandru – Renault Megane Best time : 1:12:386

Clasa 4 (2000-3000) Nici un concurent

Clasa 5 (motoare cu o capacitate de peste 3.000 cmc):
Locul 1: Daianu Alexandru -Audi S3 Best time :1:03:106
Locul 2: Popescu Claudiu – Subaru Impreza WRX Best time: 1:07:135
Locul 3: Cioroiu Codrut – Mitsubishi Lancer Evo 8 Best time :1:09:835

Timpi deschizători:
1. Dutescu Mihnea – Ferrari 458 Italia – 1:04:116
2. Ovidiu Zaberca – Mitsubishi Lancer Evo 8 MR – 1:02:384 RECORD pe Bucovat !
3. Lucien Hora – Ford Fiesta 2.0 – 1:15:936
4. Valentin Porcisteanu – Mitsubishi Lancer Evo 9 – 1:13:351

Partenerii evenimentului desfăşurat duminică, 4 noiembrie, pe Dealul Bucovăţului, au fost “Renamed” Laborator de analize medicale, “Plus Auto” – Dealer Ford , “Intercars” Craiova – Importator Piese Auto. Parteneri Media: Craiova Forum şi Ziarul “Indiscret”.



14 COMENTARII

  1. #1
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-08-2010
    Mesaje
    819

    Felicitari…este intradevar un sport costisitor..

  2. #2
    Newcomer
    Data de inscriere
     24-05-2013
    Mesaje
    47

    pasiunea costa, dar in cazul de fata eu cred ca merita

  3. #3
    Junior
    Data de inscriere
     11-03-2013
    Mesaje
    71

    sunt curios cum se face cronometrarea. sta un cineva cu degetul pe cronometru, sau este un sistem cu laser ?

  4. #4
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-08-2010
    Mesaje
    821
    Citat Mesaj initiat de BlueOK
    pasiunea costa, dar in cazul de fata eu cred ca merita

    De acord…

  5. #5
    Senior Member
    Data de inscriere
     06-07-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    996

    La cursele noastre in ultimii ani s-a folosit varianta cu celule(sa zicem laser). Asa poti vedea la miime daca se fura startul si nu ai nici abateri sau erori de cronometrare.

    Pt articol era interesanta si parerea organizatorilor insa pt inceput este un articol binevenit pt sportul cu motor.

    Va multumim!

    In anii ce-au trecut mi-am trait visul ...
  6. #6
    Ami
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    641
    Citat Mesaj initiat de Borat
    La cursele noastre in ultimii ani s-a folosit varianta cu celule(sa zicem laser). Asa poti vedea la miime daca se fura startul si nu ai nici abateri sau erori de cronometrare.

    Pt articol era interesanta si parerea organizatorilor insa pt inceput este un articol binevenit pt sportul cu motor.

    Va multumim!

    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

  7. #7
    Oldtimer
    Data de inscriere
     03-06-2006
    Mesaje
    1079

    respect

  8. #8
    Senior Member
    Data de inscriere
     06-07-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    998
    Citat Mesaj initiat de Ami
    P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    Cand vreti voi, facem !

    In anii ce-au trecut mi-am trait visul ...
  9. #9
    linux freedom
    Data de inscriere
     30-09-2005
    Locatie
     Bucuresti
    Mesaje
    2543
    Citat Mesaj initiat de Ami
    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    la urmatoarea cursa, vorbim si cei care sunteti in redactie si va ocupati de sport o sa faceti cate o urcare (in dreapta) cu mine si/sau cu pilu.
    apoi nu o sa mai puteti spune ca scrieti articolul doar din auzite si povestite

  10. #10

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    21207
    Citat Mesaj initiat de Bubu_021
    Citat Mesaj initiat de Ami
    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    la urmatoarea cursa, vorbim si cei care sunteti in redactie si va ocupati de sport o sa faceti cate o urcare (in dreapta) cu mine si/sau cu pilu.
    apoi nu o sa mai puteti spune ca scrieti articolul doar din auzite si povestite

    bini di tot

  11. #11
    Ami
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    642

    Super! O singură observaţie am de făcut… Nu am făcut articolul din auzite! Articolul este un INTERVIU, deci se bazează pe ceea ce povestesc oamenii din experieneţele lor! Partea de început a fost părerea mea despre ceea ce au povestit ei. În fine, ăştia sunt detalii! Ce să mai, aştept cu interes să facem împreună ceva profi!!!

    Citat Mesaj initiat de Bubu_021
    Citat Mesaj initiat de Ami
    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    la urmatoarea cursa, vorbim si cei care sunteti in redactie si va ocupati de sport o sa faceti cate o urcare (in dreapta) cu mine si/sau cu pilu.
    apoi nu o sa mai puteti spune ca scrieti articolul doar din auzite si povestite

  12. #12
    Ami
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    643

    ) Perfect!

    Citat Mesaj initiat de Borat
    Citat Mesaj initiat de Ami
    P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    Cand vreti voi, facem !

  13. #13
    Senior Member
    Data de inscriere
     06-07-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    999
    Citat Mesaj initiat de FREAKTUNING
    Citat Mesaj initiat de Bubu_021
    Citat Mesaj initiat de Ami
    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    la urmatoarea cursa, vorbim si cei care sunteti in redactie si va ocupati de sport o sa faceti cate o urcare (in dreapta) cu mine si/sau cu pilu.
    apoi nu o sa mai puteti spune ca scrieti articolul doar din auzite si povestite

    bini di tot

    Sa va vad eu cum puneti pe cineva in dreapta lui Pilu…mai usor in spatele lui Pilu, ca are scaunul pe mijloc!

    Cel mai simplu, ca sa se lamureasca colegii de la CraiovaForum cum e cu cursele le promit o urcare in dreapta lui Vallino ! E cea mai buna reteta, crede-ma!

    In anii ce-au trecut mi-am trait visul ...
  14. #14
    Ami
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    644
    Citat Mesaj initiat de Bubu_021
    Citat Mesaj initiat de Ami
    Sunt bune de reţinut observaţiile, o să le ţin minte! Chiar mi-ar fi de un real folos să ştiu ce anume ar vrea pasionaţii (şi nu numai) să ştie. Mulţumesc pentru indulgenţă (încurajare), pentru că este un pic dificil să lucrezi la un material în care nu ai o bază minimă de cunoştinţe şi informaţii. Deh, eu sunt la faza de copilot – adică stau în dreapta, pentru că nu am permis. Toate bune! P.S.: Facem şi un articol cu organizatorul, nu e problemă!

    la urmatoarea cursa, vorbim si cei care sunteti in redactie si va ocupati de sport o sa faceti cate o urcare (in dreapta) cu mine si/sau cu pilu.
    apoi nu o sa mai puteti spune ca scrieti articolul doar din auzite si povestite

    Bubu!… Ce mică e lumea! ) …. Andi

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.